27 augusti 2015

Nervös

Imorgon bitti ska jag befinna mig på dagkirurgin, gynekologen ska då ta bort polypen. Fyy fanken va nervös jag är, mest för om jag ska bli sövd..vill inte det!! Vår remitterande läkare sa att det skulle ske under lokalbedövning, men jag kan ändå inte släppa tanken på att bli sövd. Jag ska vara fastande från kl.24:00 tills allt är klart..vet inte varför men har en teori. Antagligen fastande om komplikationer tillstöter så att de MÅSTE söva mig pga. det.

I natt lär de nog inte bli många timmars sömn om jag känner mig själv rätt, ska väl ligga å oroa mig och spekulera säkert helt i onödan..för det man inte vet är ju dumt att spekulera i.

Jag hoppas det går fort imorgon och att jag får komma in den tid som är avsatt för mig, gillar inte att vänta, blir super nervös och så blir det svårare att slappna av.
Ska försöka tänka på att det här gör jag för att ha större chans att bli gravid senare i höst, för så är det faktiskt. Det är därför som sjukvården vill ta bort polypen och jag vill ju inte heller ha den kvar för den delen :)

Sådär nu får jag inte äta eller dricka mera, för nu är klockan 24:00. Tänk att när man inte får då blir man extra sugen, speciellt törstig tycker jag..typiskt!

Har tvagat mig med Descutan och bäddat rent i sängen, satt på ett rent nattlinne så nu är allt fixat. Ska bara duscha och tvaga mig en gång till med Descutan imorgon bitti innan vi åker till Falun.
Som tur är har maken semester och kan både skjutsa och köra mig hem, då jag inte får framföra motorfordon efter op.

Kram & Go´natt!! fr B

3 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon eller idag ju! Jag ska själv göra rispning av livmodern slemhinnan idag och tömma min cysta. Man ska alltid vara fastande ifall sövning måste ske akut, en rutin åtgärd. Jag tänker på dig! Kram på dig gumman

    SvaraRadera
  2. Hoppas allt har gått bra idag. Jag har också tagit bort en polyp. Var gravid då och vägrade bli sövd. Hoppas du också slapp. :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Å Tack snälla ni för att ni kikar in och delar med er av era kloka ord de värmer =)

    Kram till er också =)

    SvaraRadera