18 augusti 2015

Tankar D-vitaminer

Hej hopp!

Har haft en underbar vecka på Gotland, sol, bad och besökt ön kors och tvärs. Har varit så härligt!!
Har tankat en massa D-vitaminer. Längtar redan tillbaka till denna ljuvliga ö, hoppas få möjlighet att bo där någon gång i framtiden, kanske som pensionär men gärna tidigare =)

Är en stor älskare av havet, att va vid havet inte på..blir så lätt åksjuk..blää!!
Det gungade en del när vi åkte hem i lördags, men som alltid tar jag en Postafen som förebyggande. Vill inte bli grön i fejan och lägga en pizza..men jag blir ju så dåsig av tabletten, men det får jag ta.

Under semesterveckan har mina tankat på barn funnits mer närvarande, började redan på båtresan från Nynäs till öjn. Många barnfamiljer med sina små prinsar & prinsessor..barn som skrattade, gnydde, grät och trotsade i en salig blandning. Blev väl så där "stirrig" igen som jag lätt kan bli när jag ser barn..och så svävar tankarna iväg..tänk om det var mitt barn, hur skulle vi ha gjort, hur skulle vi underhålla barnet på den 3 timmar långa båtresan o.s.v.
Jag var i varje fall syssel satt haha...även om jag var aningen "stirrig" ;)

På ön var det lika dant speciellt på stranden..mammor och pappor som byggde sandslott och badade med sina barn, mor och farföräldrar som lekte och busade med barnbarnen...när ska vi få leka på stranden och bada med en liten prins eller prinsessa???!
Våra föräldrar är gamla och kommer inte kunna leka och busa med vårt barn, de kommer inte orka. De kommer inte kunna vara barnvakt, vilket vi inte vill heller med tanke på deras åldrar.
Men vi har syskon och syskon barn som vill och det räcker långt =)

Så lite små jobbigt var det allt på semestern men mest helt underbart!!!

Kraam på er fr B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar