17 maj 2016

Vågen

I går var det 4:e akupunktur omgången, vissa nålar rör sig väldigt mycket. De arbetar på bra säger Marie och att jag är mottaglig, samt att jag behöver det här =)
Jag hoppas att de kommer ha god effekt. Kommer fortsätta att gå en gång i veckan så länge jag har råd.

I morse innan jag åt frukost så vägde jag mig och till min stora lycka såg jag att vågen äntligen börjat röra på sig i rätt riktning..neråt..wow!!! Bara fortsätta streta på då.
Börjar kännas på jeansen att de är stora i midjan, kul!

Nästa vecka börjar jag ett annat semester vikariat inom psykiatrin, hoppas och tror att det kommer bli bra. Kommer i varje fall att känna mig mera "hemma" då jag jobbat inom psykiatrin som skötare sedan 2003. Akutfall som jag skulle ha jobbat med på vårdcentralen i sommar, kändes inte alls bra. Fick ont i magen och svettades när det hände något, så det kändes inte rätt just nu helt enkelt. För osäker och oerfaren för att det skulle ha blivit bra, så jag sa upp mig..kanske fegt gjort :-/
Men lyssnar jag till mitt hjärta och mage så blev detta beslut helt rätt för sommaren.

Passade på och tog ett Hb innan jag slutade på VC idag och det har äntligen börjat stiga, så Duroferon hjälper tydligen, skönt! Från 106 i slutet av april till 115 idag.

Nu ska jag ut och klippa gräsmattan vid vårt fritidshus, det växer som ogräs ni vet ;-)

Ha de gott!

Kram från B





2 kommentarer:

  1. Man ska lyssna på sitt hjärta lite extra ibland. Grattis till minus på vågen! Heja! Kram/ Karin

    SvaraRadera
  2. Skönt att vågen äntligen visar det du kämpar för! För mig pekar vågen åt andra hållet och det är svårt att se när jag kämpade så för att tappa vikt även om jag vet att det är normalt. Jag tror att akupunktur kommer göra stor nytta för dig, finns ju vetenskapliga studier för det. Lycka till med nya jobbet! Tänker på dig ofta. Kram på dig gumman!

    SvaraRadera