26 maj 2016

Ett stort jävla misstag

Jag har slutat på vårdcentralen och jag ångrar mig otroligt mycket nu, varför gav jag det inte mer tid?! Ett stort jävla misstag är vad jag gjort =( Saknar den trevliga personalen så fruktansvärt så det gör ont. Ibland gör man dumma och förhastade val, säkert flera än jag som gjort det någon gång. Förhoppningsvis lärde jag mig något av detta, som jag kan ta med mig in i framtiden.
Jag trodde att jag skulle trivas ännu bättre där jag går intro nu (inom psykiatrin) och ska semester vikariera...men usch och fyy jag trivs verkligen inte alls..tur det är ett tillfälligt vikariat om man nu får säga så. Jag hoppas varje dag att det ska dyka upp något annat som jag kan pyssla med under sommaren..inte kul att gå till en arbetsplats där man vantrivs redan från början =(

I ren panik ringde jag till vårdcentralen här om dagen och frågade om jag fick komma tillbaka..men nej det gick inte just nu..vilket jag naturligtvis har full förståelse för..men jag var bara tvungen att fråga. Frågar man inte får man inget veta och inga frågor är dumma sägs det..men nog kände jag mig lite knäpp när jag ringde och undrade om det fanns ångervecka på ett jobb. Sa det till chefen också när jag ringde.."Du måste tro att jag är knäpp..eller nått".
Jaja jag försökte i varje fall..nu hoppas jag på det bästa och att det löser sig på ett eller annat vis.

Igår var jag på den femte omgången av akupunkturen. Men ojj så illamående och "sjösjuk" jag känner mig direkt efteråt när jag reser mig från massagebänken och igår fick jag värsta svett attacken också. Det bara rann av mig, värst i ansiktet, ofräscht!
Kände mig lite vimmelkantig och väldigt illamående när jag var ute på promenad idag också, men illamåendet kanske beror på IBS eller järntabletterna som jag fortfarande äter av. Min mage bråkade med mig igår kväll och idag, ont, uppsvälld och nu på kvällen kom illa måendet tillbaka =(
Järntabletterna gör ofta magen väldigt hård, men ibland kan det vara åt det andra hållet. Ont till och från har jag haft nån vecka nu..trist! Är som med all annan mediciner, de hjälper mot något och ger biverkningar så man får problem med något annat.

Har slarvat med min viktnedgång den senaste veckan också..men vågen står still tack och lov!
Imorgon är en ny dag och jag vet vad jag behöver göra =)

Trevlig Helg!

Kram från B

2 kommentarer:

  1. Man gör misstag ibland gällande jobb men du ska nog hitta ditt drömjobb ska du se! Bara vänta ut sommaren så dyker det upp! Jag önskar dig lycka till! Man syndar ibland och skönt är märks det inte alltid på vågen. Bara att fortsätta vännen! Jag tror du får en fantastisk höst! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  2. Det kommer lösa sig med jobbet. Man gör misstag men det kommer fler jobb. Roligt att höra att akupunkturen verkar ha effekt. Hoppas att du får en härlig sommar och kan lagra energi till hösten. Stor kram H

    SvaraRadera