7 februari 2017

Åter igen ruvare

Strax före kl.15:00 idag tisdag sattes ett "riktigt fint" (enligt embryologen) embryo in  =)
Det sorgliga i kråksången var dock att tre embryon klarade inte av den tuffa upptiningen..så nu återstår två stycken i frysen. Men nu är det här och nu som gäller.

Fick recept på Crinone, då jag frågade om det..Lutinus verkligen rinner ur mig. Känns som om jag kissar på mig när jag går å står, obehagligt!  Men på Crinonen så står dock inte utförligt hur jag ska ta dem mer, så får ringa Reproduktionscentrum i morgon å höra efter.

Pratade med IVF i Falun i höstas och frågade om de brukade skriva ut recept på Trombyl och kortison till sina patienter, och ja de kunde de göra. Dessa mediciner ska motverka missfall har jag hört och läst. Så jag frågade om de kunde skriva ut dessa tabletter till mig och ja de fixade Dr Staffan. Så imorgon ska jag börja med kortison enligt ordinationen jag fick av Staffan, två tabletter på förmiddagen och en tab. Trombyl per dag.

Fick också veta förra veckan att det är helt okej att gå på kinesisk akupunktur i samband före samt efter isättning av embryo. Så på torsdag har jag bestämt mig för att ta en sista akupunktur omgång i Falun. Sedan är det bara att vänta och se vad som händer och leva på som vanligt.


Kram från B



8 kommentarer:

  1. Försök nu bara vara och analysera inte sönder din hjärna vännen....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi..nä ska verkligen försöka med det..bara vara 😊
      Kraam ❤️

      Radera
  2. Åh vad roligt! Jag ska hålla tummar och tår jättehårt!!! Nu är det faktiskt er tur. Det bestämmer jag. Själv tog jag Fragmin sist och tror att det hjälpte. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt! Då håller jag tummarna för att du ska få ett plus på td och det får du vännen. Kram Genus Longing

    SvaraRadera