5 april 2017

Har inhandlat..

Jag har inhandlat ägglossningstest för att ta reda på om jag fortfarande ägglossar för egen maskin eller om det har avtagit helt. Köpte ClearBlue digitaltest någon ny sort som kan visa de 4 mest fertila dagarna..sedan får man väl ta det med en nypa salt..men ska bli spännande och se hur det går.
Just nu är det nog för sent för denna cykel så kör igång efter den kommande blödningen

Har också funderat på att köpa mig en menskopp, de är tydligen väldigt poppis just nu, ser reklam om dem både här och där. En del bekanta som skriver om detta på Facebook och höjer det till skyarna. Så värt att prova om det är så bra som många tycks tycka. Bra miljöval i varje fall och ekonomiskt samt praktiskt när man sportar.
Tar gärna emot kommentarer om er erfarenhet både positiva och negativa ang. menskopp.

Annars så är jag enormt trött och orkeslös =( Sover varje eftermiddag efter att jag kommit hem från min arbetsträningen..kan inte hålla mig vaken. Jag har nu precis fått nedsatt arbetstid igen, orkade inte med en tids höjning....det gick bara inte..tråkigt! Men jag behöver tid till vila som läkaren sa till mig idag vid läkarbesöket på VC. Ingen tycks förstå hur jag kan vara så trött, inte ens mina närmast anhöriga. Jag önskar bara att jag slapp ha det så här att allt blir som "vanligt" igen. Att jag får känna mig pigg och utvilad någon gång och orka med att leva ett "normalt" liv igen. Känna glädje och inspiration till att göra saker och ting. Jag vill träna och ut och röra på mig dagligen, men det orkar jag inte just nu. Hoppas på snar bättring.

Kram från "Trötter" ;-)

6 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att du mår bättre snart, men det är inte lätt att alltid känna sig orkeslös. Det tar mer på krafterna än vad man tror. <3 Hur som helst, eftersom du undrar lite om menskopp så tänkte jag skriva en liten kommentar. Jag är koppanvändare sedan ett par år tillbaka, och jag måste säga att jag ÄLSKAR den! Kommer inte att gå tillbaka till bindor eller tamponger igen! Jag använder en MonthlyCup från www.menskopp.se. Den är lite "snäppigare" i silikonet vilket jag tycker får den att öppna sig lättare. Dessutom har den en kula och tydliga greppränder längst ner som gör det lättare att få ut den. Jag är verkligen jättenöjd! (Plus, de har storleksgaranti om en inte riktigt vet vilken storlek en ska ha) :) Lycka till med allt! Och jag hoppas att du vågar prova kopp. Det kan ta ett tag innan en lär sig tekniken, men det är SÅ värt det. :)

    SvaraRadera
  2. Jag är en kopp användare sedan kanske 6 månader tillbaka och jag kommer aldrig bära binda eller tampong igen. Tycker det är så smidigt. Det som kan vara jobbigt är om man behöver tömma den och att handfat inte finns i närheten eller liknande men det går att lösa med papper om det kniper annars är det så skönt att aldrig behöva oroa sig för läckage eller att man måste byta något. Inget extra i väskan eller fickan, inget som kanske måste med till toan om man är borta. Jag rekommenderar det till alla :).

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att du inte mår bra men inte konstigt eftersom allt du gått igenkännande. Ta hand om dig själv bättre och sätt dig i första hand och samla kraft. Jag tänker på dig gumman! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så fel. Ska stå efter allt du gått igenom. Automatiska ord är inte alltid bra.. kram Genus Longing

      Radera
  4. Tusen Tack alla för era kommentarer ang. menskospp!!! Det ska jag absolut testa!! =)
    Jag har fått gått ner i arbetstid och det känns skönt, nu ska det väl allt bli bättre hoppas jag.

    Kraam från B

    SvaraRadera
  5. Men hallå! Kan du få återföra iaf 2 embryon i taget? Tar ju så på krafterna varje ruvning 😓 För oss tog det 7 embryon på 3 återföringar innan det blev plus. Skulle man återfört ett i taget hade det ju tagit forever..
    Massa kramar till dig och ge aldrig upp ❤️

    SvaraRadera