13 april 2017

Örter

Hade idag bokat en ny tid för akupunktur i Falun, men riktigt så blev det inte. Åkte till Falun till den planerade tiden, tjejen som sätter nålar ville känna på min puls och sa ganska omgående att jag skulle behöva köpa örter av henne och blanda med varmt vatten och dricka, Det skulle vara absolut bäst för mig, bättre än nålar, Så då inhandlade jag örter för en månad framåt.

Men jisses amalia va hot det var, riktigt pepprig, brände både i munnen och i strupen när jag drack en drink nu på kvällen..hur ska jag fixa å dricka detta 2 - 3 gånger per dag?!
Det är bland annat stormhatt, vit pion, ingefära med mera. Smaken i munnen gick inte ens bort fast jag tog ett par godisar direkt efteråt ;-) Bläää..
Nu förstår jag att denna "Häxbrygd" är bra för min övervikt också, den sätter nog fart på både det ena och det andra kändes det som =)
Magen kunde också få sig en skjuts blev jag informerad om, inte diarr'e då men lös kunde jag bli. Mindre trevligt hörrni!!

Önskar Alla En Glad Påsk!!!

Kram fr B

P.S Menskopp är också inhandlad =) D,S






6 kommentarer:

  1. Inte för att vara sån, men är det äkta stormhatt i din brygd så skulle jag genast sluta dricka den. Stormhattar är mycket giftiga och just brännande känsla i mun och svalg samt diarré är en av symptomen. Gå in och läs på giftinformationscentralens hemsida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej A!
      Det finns olika sorter av Storhatt och denna är från Kina så jag tror inte att den är giftig..då skulle hon ha haft ihjäl många innan mig min akupunktörska..så nej det kan inte stämma. Men jag vet att den Svenska Stormhatten är jättegiftig och man ska inte ha den i sin trädgård om man har barn. Men den är otroligt vacker när den blommar. Tack för omtanken A!

      Kram från B

      Radera
  2. Har själv precis köpt menskopp från menskopp.se =) Den är awesome. Finns bra tips där med för hur du viker den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå Tack för info!! Ska genast titta in där. Här går det inte bra med min kopp, gör ont =(

      Kram B

      Radera
    2. Håller tummarna! =)

      Radera
  3. Vad är det för te, låter väldigt spännande...

    SvaraRadera