8 mars 2012

Toppar allt med lite UVI

Yees, nu går det bra!! NOT!!!

Har fått urinvägsinfektion, andra gången på 3 veckor nu..fyyy!! Blir så matt på detta elände, varför ska detta hända hela tiden. I höstas, oktober-november 2011 hade jag flera gånger urinvägsinfektion, det kom och gick stup i kvarten. Jag är så j*vla trött på UVI. Så nu blir det väl en medicinkur igen då.

För er som inte haft detta tidigare kan jag bara säga Lyllos Er!!

Bekrivning av UVI, man får ett ihållande tryck på urinblåsan, känner att man måste kissa flera gånger, fast ibland kommer det knappt något, svårt att tömma blåsan, ont när man kissar, kan komma blod också. En obehandlad UVI kan leda till njurbäcksinfektion, vilket är mycket allvarligt och oerhört smärtsamt har jag hört. Peppar, peppar har jag klarat mig ifrån det.

Jag har oftast fått UVI efter samlag, trots att jag är super noga med att kissa direkt efter, det hjälper tydligen inne alla gånger. Typiskt att vi tjejer ska ha så kort urinrör och därav vara extremt utsatta för just UVI.
Jag tillhör nog den gruppen som är extra känslig för detta eller så har jag bara hamnat i en tillfälligt ond form svaka, man kan ju hoppas. Nää nog om UVI nu.

GRATTIS till Alla Tjejer/Kvinnor idag 8 mars!!! Hurra, hurra för oss!!


Kraam B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar