15 maj 2012

Ägglossning

Har börjat använda stickorna för ägglossning igår. Fortsätter att testa ihop om att få ett glatt ansikte till svar. Jag tänker inte ge upp hoppet!

Känner dock att jag & maken tappat bort oss själva lite i denna karusell, typ vi har sex när det är dags för ägglossning för då har vi chansen att få till de där pluset, så har det varit de senaste åren,sedan väntas och väntas det. Lusten finns inte där så natruligt längre, kanske känner någon igen sig som också vandrar denna väg???

Har läst att det tydligen är lätt att hamna här när man går igenom en IVF-behandling, alltså att lusten avtar när det inte blir någon graviditet.


Som ni märker så blir det inte så täta inlägg längre i denna blogg, men jag återupptar det när vi kommer igång med IVF-behandlingen igen i augusti.
Tills dess önskar jag er alla som kikar in här en TREVLIG SOMMAR!!!

Vi hörs!

Kraam B







5 kommentarer:

  1. Mannen och jag diskuterade samma ämne för bara ett litet tag sedan och kom under full med samma sak som ni. Man tappar lusten när man inte blir med barn och vi har mest haft sex för att bli gravida. Det är inte så roligt men så är det bara. Dock har vi känt nu när pressen inte finns där mer att lusten har ökat igen. Måste säga att det faktiskt är väldigt skönt.
    Håller tummarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller helt med. Det blir liksom fel. Maken ville inleda nåt igår kväll och jag blev nästan arg. Varför vill du ikväll när det inte spelar någon roll (det vill säga vi är inte precis innan äl) och inte igår fast jag sa att vi borde??? Jag såg att han blev ledsen. Jag hörde hur dumt det lät, men kunde inte låta bli.

    SvaraRadera
  3. Försök nu under sommaren att släppa alla krav. Jag vet att det inte är lätt.

    Men för er bådas skull så försök. Ska ni orkar hösten och resten av tiden med undersökningar och behandlingar så måste ni försöka.

    Nu är vi ju väldigt olika. Men vi har konstaterat det faktum att vi inte kan bli föräldrar på egen hand och jisses amalia vad roligt och skönt vårt sexliv har blivit.

    Jag förstår dina tankar och känslor över att du kanske inte kan blir gravid på egen hand eller att du inte kan ge din man ett barn. Men det gör du ju även i en ÄD, du får visserligen ett donerat ägg men det är ju ditt ansvar att ge det massa energi och omsorg så att det växer och mår bra inom dig så att det så småningom blir dags för dig att föda fram det.

    Försök nu att njuta av sommaren och ha det så bra det bara går med din man.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej, Tack för dina kommentarer. Du får självklart lägga till den. Jag kommer nog att sluta skriva när Skorpan väl har kommit, men har inte bestämt mig ännu. Startar kanske en gladare blogg om hennes liv istället :)
    Hoppas att ni kommer få genomföra den underbara resa som det ändå har varit och en dag få hålla er lilla skrutt i famnen. Lycka till, jag kommer fortsätta följa din blogg och hålla tummarna.

    Det där med sexet känner jag verkligen igen mig i. Jag vet hur svårt det är att koppla bort barntänkandet, men försök, för det är så oerhört viktigt att njuta av sex utan att det blir ett måste. Försök koppla bort i sommar och njut av varandra. Tänk att nu är det sex och inte barn, barn kommer i höst :)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Tusen Tack för era kloka & värmande kommentarer!!!
    Ska verkligen göra mitt bästa och försöka koppla ifrån "barn tillverknings" tänket och njuta av livets krydda sex & samliv.

    Stor Kram från B

    SvaraRadera