10 augusti 2012

En stor kasse med ny medicin

Hämtade idag min nya medicin från apoteket. Har fått helt nya sorter mot vad jag hade i våras.
Det är tabletter, nässpray och injektionsvätskor.
Tabletterna jag fått heter


Och jag ska ta 1 tab. 3ggr/dag, alltså 75mg blir det. Ska börja med dem imorgon lördag och fortsätta fram tills läkaren vid IVF-kliniken säger att jag ska sluta. Å vid min näst kommande första blödningsdag ska jag ringa kliniken och få min följande ordination med de övriga medicinerna.

Dessa tabletter har inte för allt för länge sedan testats på kvinnor som har det lite svårare att bilda fler äggblåsor samt av god kvalite. Tabletterna ska öka chanserna till en lyckad IVF behandling. Så nu håller jag & maken våra tummar och tår att detta ska vara vår hjälp till ett lyckat försök.


Vi hörs snart igen!


Kramisar från B

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig ett stort lycka till och håller tummarna för att ni ska få många fina ägg och ett plus på stickan snart. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din värmande kommenar Helena!!!
    Kram tillbaka // B

    SvaraRadera