17 augusti 2012

Längre

Detta IVF försök har en längre behandlingstid, kommer ta ca sex veckor innan det är dags för äggplock. Först så ska jag nu ta mina tabletter som jag skrev om i föregående inlägg, vet inte hur länge, fortsätter tills doktorn säger stopp.
Tabletterna kan ge ökad hårväxt samt acne..låter ju mysigt..
Men det är ju inte säkert det händer alla, kliniken sa att de inte varit med om någon som fått mer hårväxt direkt. Dessa tabletter är som ett föryngrings hormon och ska hjälpa till att bilda flera äggblåsor..helt enkelt få fart på äggstockarna.

När jag får min mens så ska jag på dag 21 i cykeln börja med nässpray, som jag ska använda i tre veckors tid. Först så ska jag spraya 2ggr/näsborre morgon & kväll sedan inom 14 dagar kommer jag få en liten blödning och då är det dags att börja med sprutorna (injektionerna) i nedre delen av magen. Men då ska jag dra ner på nässprayen och bara spraya i en näsborre 1ggr/dag.

Under tiden blir det naturligtvis blodprovstagning samt VUL (vaginalt ultaljud) för att kolla hur jag svarar på behandlingen om någon medicin ska sänkas eller höjas.

Av nässprayen kan man få biverkningar som vallningar, humörs svängningar, huvudvärk m.m.
Hoppas att de inte blir allt för tungt, för jag ska börja plugga på högskolan nu i höst och då vill jag ju kunna må bra så att studierna går bra osv.

Mycket med det här, men det är absolut värt en chans!





Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar