9 januari 2013

Går in på 9:e..

Godfortsättning, hoppas ni har det okej!

Imorrn går jag in på 9:e spray dagen med Synarel. Å biverkningarna kom mycker fortare denna gång än förra, räckte med bara ett par puffar så märkte jag att de var där.
Lätt irriterad, jättetrött, lite ledsen, vallningar å enormt svettig när jag tränar eller tar en rask promenad..då verkligen rinner svetten om mig i pannan..jaja kan ju alltid hoppas att det finns något positivt med det här, jag menar då biverkningarna kom så mycket fortare denna gången ;)

Idag var jag på seminarium på högskolan, och tjejen som höll i seminariet hade nyligen fått en bebis så hon hade honom med sig..det kändes tungt i mag gropen å hjärtat kan jag lova, att se den lille å höra honom gny...svårt att konstentrera sig på det vi höll på med. Är ju extra känslig nu också, så är det bara. Med alla dessa hormoner i kroppen är det lätt att drabbas av lite avund mot andra som verkar ha det så "lätt" att få småfolk. Är ganska säker att vi är många ofrivilligt barnlösa som känner så ibland?!

Vi hörs!

Kraam fr B




2 kommentarer:

  1. Hej! Har följt din blogg ett tag. Håller tummarna för er. Vi var på vårt första IVF besök igår. Fått behandlingsplan och den 1/2 skall jag börja med synarela. Jag hade en liten fråga till dig ang AMH prov. Har dom tagit det på dig? Jag är 34 år och hade ett resultat under 0.2 nanogram. Känns inte lovande men vi ska iaf göra ett stimulationsförsök. Har nu förstått att dessa testerna är väldigt känsliga så man skall inte lägga all vikt på testet.
    Har du tagit ett sånt test och vad låg ditt på isåfall?
    /Sussie

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du svarade.
    Ja jag såg det :)
    Jag ska börja den 1/2 så väntar med spänning.... Fasar dock biverkningarna lite :)

    Håller tummarna för att du får bra provsvar om dom tar dom. Men det är inte alla kliniker som tar proven har jag läst pga av att dom kan vara lite missvisande. Vår klinik sa att det är stimuleringsresultatet som spelar roll i slutändan ändå :)
    Mina värden är riktigt kassa och många kliniker tillåter inte IVF med så låga värden. Så vi har nog tur iaf som fått gå vidare :))))

    Jag håller tummarna att allt går bra för er denna gången och att blodproverna är bra på måndag!!
    Prasteron, nej det har inte jag fått. Varför äter man det?

    Ha en fin kväll. Kram S

    SvaraRadera