11 september 2014

Fulltös

Besöket hos IVF idag gick snabbt och fick det svaret som jag själv räknat ut. Ägglossning på G, hade fin slemhinna och en jättefin äggblåsa så det var bara att åka hem och vara extra aktiv sa doktorn hihi :-D Hon är så trevlig och lättsam läkaren jag/vi oftast har, skämtar och bjuder alltid på sig själv =)

Så när jag och syrran var in på apoteket så hittade jag en tub med sensuell massagekräm & glidmedel  i en och samma produkt ifrån rfsu som fick följa med hem.



Allt för att överraska maken lite..ibland får man ju ta till det lilla extra och försöka göra det lite mer avdramatiserat..jag menar att det är ju inte så lätt att bara säga "hörredu nu måste vi hoppa i säng för nu har doktorn sagt det..."
Men tyvärr så är det ju lite så det känns stundvis, och vilket man får leva med om man håller på med IVF behandling.. att någon ger en en ordination på att ha samlag.
Det är fasligt mycket vi får stå ut med vi ofrivilligt barnlösa som är i behandling.

Så åter igen ber vi nu de högre makterna om hjälp, att det ska gå vägen.

Kram fr en förhoppningsfull tjej









2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill inte komma med pekpinnar men vissa glidmedel gör det svårare för spermier att ta sig fram, kan vara värt att tänka på. Finns glidmedel som inte försvårar bl a pre-seed. Vet inte hur vetenskapligt bevisat det är men kanske dumt att chansa.... :)

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att vi bara använt det som massage på kroppen då :) Tack för tipset Sandra!!

    SvaraRadera