18 juni 2015

Svensk Midsommar = Regn och kyla

Jo nog brukar det vara så allt, även i år väntas vädret bli så här i Dalarna. Lite trist..Men jag är glad ändå. Extra glad och lättad över att vi igår fick veta att vårt landsting går med på att ge oss ytterligare ett bekostat äggdonationsförsök..tjoohoo!!! Tusen Tack för det!!!
Å vår donator vill fortsätta hjälpa oss, så allt känns kalas bra på den här fronten just nu =)

Men allt är tyvärr inte en dans på rosor, nej, nej...när jag pratade med vår remitterande läkare den 1 juni tog jag upp med henne att de på reproduktionscentrum i Uppsala upptäckt att jag hade en liten polyp och att jag vill att det ska kollas upp innan nästa äggdonationsförsök. Så fick då order om att ringa tillbaka till gynmottagningen när jag fick min mens så att jag kunde få en tid för undersökning, undersökningen ska ske mellan mens och ägglossning för att inte skada ägget. Tänkte inte så mycket på själva undersökningen, trodde att det bara skulle bli en vanlig gyn undersökning..men nejdå..de ska tydligen spola mina äggledare igen för att se om det är fri passage..fyy faan rent ut sagt!!!
Har för mig att jag tyckte att det var obehagligt när jag gjorde det för ca 6 år sedan..varför måste jag spola äggledarna räcker det inte med att kolla om det finns någon polyp och efter det spola om det behövs?!

Läkaren i Uppsala sa ju att den lilla polypen kunde tillbakabildas eller följa med mensen ut, men den kunde även utvecklas och bli större och att man inför nästa försök skulle kolla upp hur det ser ut, men inget snack om spolning av äggledarna =,(
Buuhuu snyft snörvel..jag vill inte varför tar det aldrig slut på eländet

Min syster tyckte att jag skulle se ljust på problemet genom att tänka på att ägget kan lättare fästa sig efter en spolning av äggledarna, så som läkaren sa förra gången jag gick igenom den här proceduren.
Men det är inte så jävla lätt..mest nervös för om det kommer göra ont, kännas obehagligt..snyft snyft!!

I varje fall så ska jag till gyn mottagningen på torsdag eftermiddag och göra den här undersökningen och från och med lördag 20/6 ska jag ta ÄL-stickor varje dag fram till undersökningsdagen. För att hålla koll på om jag har ägglossning, då blir behandlingen i augusti efter läkarens semester.

Ja så ser det ut just nu, i det här ofrivilligt barnlösa parets liv. Ingen dans på rosor ska gudarna veta, men vi kämpar på så gott det går och försöker göra det bästa av situationen.
Förlåt jag var bara tvungen att få gnälla och tycka lite synd om mig själv för ett slag, vet att det är andra som har det betydligt tuffare här i livet. Men livet går inte att jämföras med någon annans liv, alla har vi nog något bekymmer litet eller stort som vi kämpar med.

Jag hoppas att ni får en bra helg!

Trevlig Midsommar!!

Kram fr B



2 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa på, vi barnlösa har ju liksom inget annat val. Jag hoppas att allt går bra för er denna gången. Önskar dig en trevlig midsommar trots vädret. Kram på dig gumman

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det kommer gå bra. Jag upplevde inte alls spolningen som smärtsam så det kanske blir så för dig den här gången också! Du har all rätt att klaga och tycka att livet är skit. Det finns alltid någon som har det värre men det gör förminskar inte det ni behöver gå igenom. Tillåt dig att vara ledsen och sätt dig själv i första rummet. Jag har varit alldeles för dålig på det och idag ligger jag på gränsen till utmattning pga all stress. Jag spenderar sommaren med att återhämta mig och hitta kraft till hösten, gör samma sak du! Gör bara sånt som du mår bra av och ha en plan för hur du ska hantera hösten. Det säger min kurator till mig och det får i alla fall mig att må lite bättre! Stor stor kram Helena

    SvaraRadera