12 juni 2016

Bloggtorka eller snarare en lååång paus

Ojj så länge sedan jag gjorde ett inlägg nu..men har inte haft någon lust till att skriva, bloggtorka.
Å eftersom bloggen är tänk som en IVF/Äggdonationsblogg så finns det inget just nu att föreviga då det är en lååång paus ifrån den verksamheten för vår del.

Att gå ner i vikt var/är svårare än vad jag tänkt mig, jag är fortfarande taggad. Tar mina promenader var eller varannan dag och oftast blir det ca 10 km (1 mil). Problemet är att jag den senaste tiden haft svårt att låta bli att äta de där onyttiga..så det blir som syrran sa här om dagen "Du går långt och förbränner massa kalorier och sedan äter du onyttiga saker som gör att din kropp inte kan gå ner i vikt fast du träna så hårt.." Precis så är det..inte konstigt att vågen inte rör sig. Så nu måste jag lägga om stilen om detta ska ge någon som helst effekt och nå målet. Men som tur är går jag inte upp i vikt. Har lyckats tappa några kilon..glad för det. Ser att benen blivit fastare samt midjan, då byxorna fortfarande är stora och halkar ner när jag står och går =)

Så på tal om mat, nu ropade maken att kycklingsalladen var klar och att jag kunde komma och äta ;-)

Hoppas att ni alla får en skön sommar!

Vi hörs!

Kram fr B


10 kommentarer:

  1. Prova 5:2. 500 kalorier två dagar i veckan dom andra 5 dagarna äter du som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Jag räknade ju kalorier som du vet och tyckte att det funkade superbra. Du märker mer på kläderna än på vågen och det är positivt. Önskar dig en glad och underbar sommar! I höst blir det din tur gumman, det känner jag på mig. Kram Genus Longing

    SvaraRadera
  3. Heja dig! Bestäm dig för en unna dag? Om det funkar. Typ lördag. Fundera på vad du vill äta då, och når du har svårt att motstå kan du tex tänka : " jag väljer att avstå nu, det går bra. Jag väljer att äta mitt goda på lördag!" Ibland kan själva tänkesättet ändra sättet man äter på ( upptäckte jag iaf när jag gick på viktväktarna) tex betydde det mkt att jag sa för mig själv att jag väljer (!!) vad jag ska äta. Det är jag, ingen annan. Det finns inga förbud ( då triggas jag!) men däremot väljer man sina tillfällen. Sen kan man tex på lördagen äta lite chips och cola zero eller två glas rött ;) men köp två små chips påsar så som 40 g. Perfekt då kan man inte ta sig mer ;) Eller unna dig en stor mjukglass eller vad du tycker om :) Men ha lördag hela veckan funkar ju inte om man VILL gå ner ( som vi ju vet!) hehe ;) Bestäm dig för att klara det! Är det tufft? Jobbigt? Oh ja vissa stunder. Men många fixar ju det, varför skulle du inte klara det?! Heja! :) Själv har jag också en del kg nu som jag ska gå ner. Så kommer anamma detta tänk, då det funkat för mig tidigare. Så lätt att " spåra ut" lycka till och kämpa på! Att sätta delmål är bra med. Tex när jag gått ner 1 kg till unnar jag mig den där dyra ögonskuggan eller snygga klänningen. ( delmålen ska ju helst inte vara ätbara hehe) kram/ Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för peppning Karin!! De är guld värt =)

      Kram Kram // B

      Radera
  4. Don inte ge upp . Mina böner är med dig . Många kramar tou dig.

    SvaraRadera
  5. Det är fantastiskt att följa dig oavsett om du håller på med viktnedgång eller är mitt uppe i ett ivf-försök! Bantning är så sanslöst svårt... vet precis hur det är! Ivf är en ännu tuffare kamp, vet hur det är att vara där också! Ge inte upp, kämpa på och jag hejar på dig!!!
    Glöm inte att belöna dig med ngt emellanåt... du går faktiskt två kamper på samma gång!!!
    Stor kram Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå Tack goa Hanna!! <3
      Alla hejarop å peppande kommentarer gör mig ännu mera taggad =)

      Kraam från B

      Radera