30 juni 2016

Så oerhört glad

Onsdagen började riktigt bra, jag blev uppringd av en enhetschef inom öppenvårdspsykiatrin som berättade att de ville anställa mig för ett vikariat som sjuksyrra och jag skulle få börja omgående.
Så himla underbart jag är så lättad och så oerhört glad, det här ska bli riktigt kul. Jag får ÄNTLIGEN prova på att jobba inom öppenvårdspsykiatrin..tjoohooo!!!
En del enhetschefer å sjuksyrror inom psykiatrin som jag träffat tidigare har sagt till mig att det är på tok för svårt att jobba eller ens komma in när man är helt nyutbildad sjuksköterska inom detta område. Så det ska bli spännande och se om det verkligen stämmer, tja jag kom ju in i varje fall i verksamheten så där hade de heelt fel haha :-D
I vilket fall är jag skit glad att jag får denna chans. Så imorgon fredag 1 juli börjar jag och så har jag förhandlat åt mig 2 veckors semester i slutet av augusti, början av september.

I och med att jag nu fått detta jobb så beslutade jag mig för att fortsätta att gå på akupunktur men varannan vecka hädan efter. Igår onsdag kväll fick jag min 10 omgång, jag tänker att jag fortsätter till i höst först och främst, så får vi se då hur de blir.

Igår var jag ut på en cykeltur, det blev 14,2 km..var ju betydligt lättare att cykla 1,4 mil än att gå även om det var tungt uppför stundvis. Men jag kommer varva denna motionsform med promenader, bra att använda andra muskelgrupper ibland också.

Vi hörs!

Kram från B

2 kommentarer:

  1. Grattis! Vad kul för dig. :-)
    Duktig du är som håller igång motionen också! Superbra. :-D

    Nyfiken på hur det går med att tempa? Hittat ägglossningen ännu? :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag kan inte säga att jag hittat den "rätta" dagen ännu, får nog lov att mäta ett tag innan jag kan avgöra vilken dag det kan ev. vara. Om de nu ens fungerar, kanske inte har någon ägglossning :-/

    Kram // B

    SvaraRadera