1 augusti 2016

1:a augusti & Bröllopsdag

Idag firar jag och maken femårig bröllopsdag. 1/8 2011 kl.15:00 gifte vi oss i Visborg på Gotland. Två vittnen, en vigselförrättare, jag och maken. Det var en solig och varm dag, helt perfekt med andra ord. Bara min syster visste om det i förväg, resten av familjerna var ovetandes, makens bror blev sur över vårt beslut om att gifta oss i "smyg". Han älskar att ställa till med otrevliga bus när någon gifter sig eller fyller jämnt. Tack och lov så slapp vi det. Jag kan känna pirret i magen än idag av både nervositet och glädje, Kärlek kallas det visst. Jag hade en vit linnetunika, vita capribyxor, vita sandaletter och en bukett med rosa rosor och murgröna som hängde ner, maken hade svart kostym och vitskjorta med slips..idag ångrar jag färgvalet på slipsen..den var ljusblå..hur fasiken tänkte vi där..slipsen skulle ju ha varit ljusrosa så att den mattschat buketten..suck!!
Jaja gifta blev vi och är det än och måååånga långa år till hoppas jag =)
Nu för tiden är det populärt att förnya sina kärlekslöften efter några år som gifta..så vi får satsa på det och försöka tänka på färgerna på kläderna så att vi mattschar varandra den dagen ;-)

För övrigt så jobbar jag fortfarande halvtid, känner ingen större skillnad i mitt mående. Är helt slut i kropp och knopp när jag kommer hem från jobbet, vissa dagar är värre än andra. Då är jag så trött att jag slocknar bara jag sätter mig ner här hemma oavsett om det är vid köksbordet eller i soffan i vardagsrummet.

I helgen så åkte jag och maken på en mini semester, vi åkte sen eftermiddag på fredagen till Västerås och tog in på Scandic. Å på Lördagen åkte vi vidare ner i landet till Linköping, där vi besökte Gamla Linköping. Där var det otroligt vackert, gamla hus och byggnader som det flyttat från stadskärnan i Linköping och samla på ett och samma ställe. De fanns lekplatser för barnen, caféer, handelsbodar, ett gammalt apotek, bank, post och blomsteraffär. Det fanns olika utklädda figurer som rörde sig i området, från fattiga upp till fina damer och herrar. De fanns också häst och vagn som man fick åka med samt ett litet tåg som åkte runt. Det var verkligen jätte mysigt där! Kan varmt rekommendera ett besök där oavsett ålder samt med eller utan barn. Sedan gjorde vi ett besök hos Cloetta, som har en gammeldags butik i Gamla Linköping samt en outlet butik i Ljungsbro.
Å på vägen hem åkte vi förbi Taxingeslott, slottet där man spelar in "Hela Sverige Bakar". Där var mysigt, härlig miljö, grönt och frodigt precis vid vattnet.
Med andra ord har vi haft en skön och trevlig minisemester och passade på att fira vår bröllopsdag samtidigt.

När jag är ute sådär och gör roliga saker så släpper stressen och alla tankar stundvis och det är så himla skönt. Skönt att vila hjärnan och bara vara här och nu. Men ack så trött jag blir. Alla intryck gör mig så utmattad. Har hört mig för om att få börja gå i KBT, eller träffa någon att få prata med. Men det är tyvärr lång kö inom vården. Å privat har jag inte råd att gå nu, då jag går på kinesisk akupunktur.


Kram från B

3 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! Verkar som att ni hade en fin dag på Gotland! Varför sjukskriver du dig inte helt ett tag för att återhämta dig helt? Det gör dig gott inför hösten! Kram Genus Longing

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vill helst försöka jobba lite för att inte förlora alla mina rutiner. Läkaren rekommenderade inte heller hel sjukskrivning då det kan bli ännu tuffare att komma tillbaka igen. Men vissa dagar önskade jag att jag hade varit helt sjukskriven, det är så enormt motigt att ta sig upp ur sängen.
      Men Tack för din omtanke! <3

      Radera
  2. Jobbar inte heller heltid. Får se hur det känns i höst. Mysigt med en liten resa ❤ // ivf2016

    SvaraRadera