30 augusti 2016

Järn Infusion

I morse var jag till VC och fick en liten påse järn infusion (dropp), fick ingen läskig reaktion tack o lov! En del människor kan ibland få det när de får dropp.  Därför ska man minst övervakas i 30 minuter efter att man fått sitt dropp. Så jag satt i väntrummet och kollade i en föräldrar tidning, mycket fint där i att dekorera barn rum med, samt fina kläder, leksaker osv.

När jag kom hem från VC va jag så hungrig så jag frågade om maken kunde åka till det lilla bageriet/caféet som vi har här i stan och köpa en fylld baguett. Efter jag ätit var de meningen att jag skulle gå ut och gå..men så blev det inte riktigt då. Jag somnade på soffan och vaknade efter ca 3 timmar, opps!! Jaja antar att jag behövde det idag.

Då vi varit borta en vecka på Gotland och kom hem i måndagsnatt så har vi en del tvätt att ta hand om nu. Det var en underbar vecka, vi hade kanon väder. Jag badade flera gånger i havet, visst det var inte jättevarmt men mitt motto är.."Är jag vid havet så ska jag bada" hihi =)
Å inte var jag ensam om att göra det heller, flera som vågade sig i fast det var blåsigt å vågigt vissa dagar.

Vi hyrde en stuga som låg i Brissund ca 1 mil norr om Visby. Stugan låg endast 50 meter från havet, kanon läge helt enkelt. Jag älskar havet och stranden, det är en lisa för själen, så ro givande. Någon gång drömmer jag om att få bo vid havet eller i dess närhet..kanske på Gotland vem vet. Det här var 8:e gången jag & maken var dit. Det var jag, maken och min syster som tillbringade en skön vecka där i år.

Imorgon ska jag till mitt jobb och träffa chefen och lämna ifrån mig mina nycklar..det känns pirrigt och samtidigt helt fel att inte komma tillbaka. Mitt vikariat går ut sista september och jag är sjukskriven till dess..jag känner mig värdiglös å som en svikare emot dem. Men jag måste tänka på mig själv, jag har minst 25 år kvar att jobba och för att orkad det så måste jag jobba med mig själv å min stress, sorgen som jag gått/går igenom i och med IVF/Äggdonationen. Jag är värd det oavsett om det kommer att bli problem med att få jobb och så här framöver. Har inget val just nu! =(

Imorgon är det åter dags för kinesiskakupunktur i Falun, det blir nog min 17:e behandling. Tror att jag kommer gå en gång till sedan får det vara bra. Så får vi se om de bli något bra resultat efter detta.
Jag fortsätter med ingefärste, och så har jag fått lite andra recept på bra mat som jag ska äta.
Så nyss kokade jag en gröt på vitt ris, dadlar, gojibär, mandlar, valnötter, vatten, svarta bönor och så sötade jag det med honung. Det sägs vara bra för minnet och koncentrationen, nattsvettningar m.m. Man ska äta den som den är, inte med mjölk. Kan intas som frukost, mellanmål eller tilltugg till vanlig mat.
Attans elände nu slog det mig att jag glömde ha i svarta bönor denna gången..hmm..äsch jag äter det ändå, gör väl kanske någon nytta. Mitt minne är som en guldfisk just nu, ett varv i glasskålen och jag har glömt det..läskigt!

Hoppas ni har det bra!

Kram & Go´natt!!

B


2 kommentarer: