22 augusti 2014

Lida pin

Jo det gjorde ont, kanske inte är jättekul att läsa för er andra som ska göra en LEI inom en snar framtid..men å andra sidan är vi alla olika och upplever smärta på olika sätt som tur är.
Jag var super spänd inför dagens ingrepp blev ju inte bättre av det heller. Fick ingen bedövning då de inte ger sådant, två Panodil före var det enda och så skulle jag tömma blåsan. Hela magen, livmodern drog ihop sig när läkaren skrapade/rispade på livmoderslemhinnan =( Som tur var tog det ca 10 min, så det gick ju fort. Efteråt fick jag ont, som mensvärk..men det var precis som det ska vara, fick ligga kvar ett par minuter i gynstolen med värmedyna på magen och ta igen mig ett slag. Kunde blöda lite lätt efteråt sa läkaren, vilket säger sig själv.

Har inte direkt ont nu efteråt men känner lite ömt, svullen. Läkaren sa också att kommande mens kan vara lite annorlunda pga. detta ingrepp, det kunde komma mera klumpar och så.

Men nu är det gjort! Bara att invänta mensen och sedan köra igång med stimulering. Den här gången blir det en kortare variant utan Synerela & Prasteron blir att ta två sprutor istället, Menopur och en till ny sort som jag inte haft tidigare och som jag nu glömt namnet på. Skönt & framför allt spännande att vara igång igen.

Önskar er alla en skön helg!
Hörs snart =)

Kraam fr B


6 kommentarer:

  1. Skönt att du har gjort det nu! Konstigt att du inte fick smärtlindring. På Carlanderska får man morfin under tiden. Hoppas att detta ger er mer tur nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Varför gör man detta? Finns det någon fördel/nackdel?

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen detta hjälper er. Ska bli väldigt intressant. Jag håller tummarna hårt.

    Den andra sprutan är antagligen Orgalutran. Det står mycket negativt om den på nätet men jag tyckte inte den var läskig alls. :)

    Ett stort lycka till! :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag tyckte att det var konstigt att jag inte fick någon smärtis, kommer att ifrågasätta det och be dem tänka över detta beslut. LEI kan göra att embryot lättare fästa i livmodern.

    Jaa, så hette nog sprutan, varför massa negativt om den? Nu måste jag googla på det..Jag fick den bara för att Cetrotide gav mig röda stora märken på magen, var meningen att jag skulle ha den. Så jag hoppas att den här går bättre att använda.

    Kram =)

    SvaraRadera
  5. Orgalutran har lite grövre nål och svider en stund efter att man tagit den (i alla fall på mig). Jag tyckte att det kändes bättre när man pojkvän fick sticka mig med den, men så farligt var det inte, så oroa dig inte för det/ salt

    SvaraRadera
  6. Intressant med LEI. Vi som kämpar för att bli med barn låter ju inte en ägglossning passera utan att försöka bli gravida. Vad händer om ägget precis har fäst och man gör LEI. Då måste väl ändå pågående graviditet störas eller till och med avslutas? Är jag helt ute och cyklar kanske. Vet du? Du som har gjort LEI.
    All Lycka!

    SvaraRadera