21 februari 2012

Blodprov & ny ordination

Strax efter kl 8:00 var jag ut till min VC och de tog ett blodprovsrör som jag senare förde vidare till IVF-kliniken. Vid fyra snåret ringde min mobil, de var en sköterska ifrån IVF som ringde. De hade kollat mitt blodprov och kommit fram till att jag ska från och med ikväll öka enheterna från 150 till 225 av Gonal-F + ta den andra sprutan som jag började med igår. Hade tydligen inte hänt så mycket som de hade hoppats på än, så därför måste jag öka dosen på Gonal-F.

Sköterskan sa vidare att jag skulle komma till dem på kliniken på Torsdag morgon och göre en gynundersökning samt ta nytt blodprov för att se om det blivigt någon förändring i och med att jag då tagit en högre dos av
Gonal-F:en.

Nu är det verkligen spännande, och va mycket de kan göra på den här frånten nu mera..det är allt häpnansväckande. Å vilken tur att
Robert Edwars fått Nobelpris för den här tekniken.

Hoppas på att det inte blir och klia allt förmycket ikväll när jag ska ta spruta.

På återseende!

Kram B

1 kommentar:

  1. Hej,
    Vad roligt att få följa er i bloggen..
    själv väntar jag på kallelse till IVF
    hoppas att den snart dyker upp!
    /Emma

    SvaraRadera