24 februari 2012

Fått svar

Jag har fått svar på mina funderingar som höll mig vaken inatt. Nu känns det inte alls lika jobbigt. En av läkarna vid IVF -kliniken hörde av sig.

Man kan tydligen inte helt bestämt och säkert förklara varför jag bara bildade en äggblåsa trots hormonstimulering. Det finns tusen olika anledningar minst. Jag har inte gjort något fel, detta bara händer ibland. Visst kan dosen av medicineringen vara ett skäl, den ställs ju in inviduellt och det är alltid svårt i början att veta vad som är lagom för just mig.
Äggstockernas funktion kan man undersöka med UL och blodprov om jag förstod det hela rätt, men inget som är aktuellt i dags läget för min del tyckte läkarn.

Så inatt borde jag ju kunna sova som en prinsessa utan en massa funderingar..eller kanske inte..har väl tjorvat till sig med Gonal-F pennorna som jag var in till apoteket och beställde i onsdags, de har ev. inte kommit..suck!!!
Ska ta en sväng till dem imorgon få se, det kanske löser sig, dumt att oroa sig i onödan. Kan å andra sidan inte göra så mycket åt det hela heller det blir som det blir.

Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar