20 februari 2012

Ytterligare en spruta

Nu ikväll var det så dags att påbörja behandlingen med ytterligare en spruta,Cetrotide. Alltså jag ska ta två olika sprutor per kväll nu.
Det var aningen läskigt att ta den nya sprutan, den hade grövre nål liksom, bläää.



Maken fick hjälpa mig att göra sprutan i ordning, då den skulle blandas med ett pulver. Man sprutade först över vätskan från själva sprutan i en pytte liten glas flaska, anpull, och så skakade vi den lilla flaskan så att allt blandade sig väl. Vätskan skulle var klar, ej grumlig innan man fick dra upp den i sprutan igen, bytte nål, och så var det dags att skicka in hela nålen i magen under naveln med 45 graders vinkel. Tyckte det var lite trögt att spruta in vätskan, kanske går lättare i morgon nu när man vet hur det ska göras.

Direkt efter jag var klar fick jag en röd rodnad kring injektionsstället samt att det började klia något så kopiöst..fy tusan..ännu en biverkning. Klådan höll i sig mer än 1h, jag försökte lindra den genom att smörja in magen med kortison kräm, det hjälpte lite.

Imorgon bitti ska jag till VC (vårdcentralen) och ta blodprov som sedan ska vidare till IVF-kliniken för undersökning.

Vi hörs!

Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar