23 februari 2012

För få äggblåsor

Strax efter kl 8:00 var jag & maken på IVF-kliniken, där läkaren gjorde en gynundersökning samt att jag fick lämna blodprov som en ssk tog på mig.
Sedan fick vi åka hem, så skulle de ringa upp mig på mobilen under eftermiddagen då de checkat av blodprovet.

Fick redan under gynundersökningen veta att jag inte bildat mer än en ynka äggblåsa i en av äggstockarna, den andra var helt tom, och att det då inte var någon mening att göra äggplock denna gången. Så jävla snopet..

IVF ringde under sen eftermiddagen och jag fick en ny ordination, ska fortsätta med 225 enheter på Gonal-F + ta den andra sprutan ikväll, imorrn & på lördag. Under söndagen ska jag ta mognadssprutan och så är det samlag som gäller söndag & måndag och ett stort hopp om att vi fixar "DET" på egen hand. Å efter två veckor ska vi göra gravtest och se om det tog sig och höra av oss till IVF igen.

Blev ju nu inte som vi tänkt oss, men bara att fortsätta hoppas och vänta då.


Passar på att säga GRATTIS till den nya Sessan som föddes imorse av Kronprinsessan Victoria.
Va skönt att allt gick bra och fort måste det ha gått också.

Vi hörs fram över!

Kram B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar