21 april 2012

Lördag morgon, dagen efter äggplock

Strax före klockan 09:00 idag ringde tjejen ifrån labb på IVF-kliniken. Hon hade kolla till äggen, ett hade befruktats och det andra var omoget. Vi kom överens om att hon skulle höra av sig imorgon söndag efter lunch då hon kikat till ägget igen, för då skulle hon se om det delat på sig. Om det inte gjort det var det ingen idé att föra tillbaka det in i min livmoder.

Jag känner inget speciellt, varken besviken, ledsen eller förvånad..känner mig lugn. Det var ju första gången vi testade, och så länge de inte har fört tillbaka något embryo så har vi ju alla 3 försöken kvar. Så tänker jag.

Föresten så behövs ju bara ett ägg för att bli gravid, som läkarn också sa igår. Så fortfarande finns ju hoppet. Länge leve hoppet!!



Mår för övrig efter äggplocket väldigt bra, inga smärtor, varken igår kväll eller nu dagen där på, lite öm i magen bara. Så inför ev. kommande äggplock behöver jag absolut inte oroa mig lika mycket som jag gjorde inför det första. På en skala mellan 0-10, där 10 är värsta tänk bara smärtan, så upplevde jag smärtan vid ingreppet som 2-3. Den här frågan fick jag på kliniken igår innan jag åkte hem.


Önskar En Trevlig Lördag!

Kramisar B







1 kommentar:

  1. Så spännande, tack för att du skriver så bra och allt du var med om. Måste säga att det är skönt att höra hur allt går till nu när man själv så småningom ska få uppleva samma sak. Håller tummarna att det illa ägget nu delar sig och är redo för insättning på måndag.
    Ha en bra helg nu och bara njut.
    Kram

    SvaraRadera