17 april 2012

Nu händer det grejer

Dagens VUL visade 2 äggblåsor..bättre än inget. Men inte är det någon riktig sprutt på leveransen av dem heller. Läkarn sa att: "Du håller hårt på äggen Du" hehe ja man måste ju vara rädd om dem liksom :-)


Under em ringde IVF-kliniken då de kikat på blodprovet och kommit fram till att det trots allt blir äggplock. Redan den här veckan faktiskt..på fredag klockan 8:00 smäller det.
Guud så spännande det ska bli, men är också nervös för om det kommer göra ont o.s.v.


Nu ska jag & maken åka och träna. Så vi hörs snart igen!



Massa Kramar från B

3 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Jag håller alla mina tummar och tår för att äggplocket går bra och att ni får ut (minst) ett guldägg ;) Kram VägenMotPlusset

    SvaraRadera
  2. Men va roligt och spännande. Håller verkligen tummarna för er. Hoppas att det är två riktigt fina ägg.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt, hoppas det blir två guldägg. Äggplocket är så olika för alla. För mig gjorde det verkligen ont, men inte själva sticken och plocket utan ultraljudsstaven som bökade runt. Jag plockade dock ut 18 ägg och var överstimulerad vilket gjorde att mina äggstockar var grymt ömma och irriterade. Så oroa dig inte, man tar sig igenom det (med morfin :)om inte annat) och det är snabbt över. Jag njöt på något konstigt sätt också för det är ju ett steg närmare den efterlängtade bebisen. Lycka till på fredag och slappna av! Kram

    SvaraRadera