29 november 2012

Tid för Hb inbokat

Igår tog jag tag i mitt mående, ringde först till IVF-kliniken och hörde med dem om de verkligen kunnde vara av Prasteronet som jag är så sjukt trött och så. Fick till svar att visst kan man bli trött av hormonet samt den situation som jag befinner mig i, men den gulliga sköterskan tyckte att jag skulle söka mig till VC (Vårdcentralen) och be om att få ta ett Hb. Så sakt och gjort ringde jag direkt till VC å beställde en tid, men det var ju inte det lättaste..blev utfrågad om allt möjligt innan jag han nämna att jag har kontakt med IVF och att jag äter hormontabletter som man kan bli trött av, men att jag tycker att det inte enbart är det som orsakar..då blev det en annan ton i skällan minsann. Jasså du har kontakt med IVF och de vill att du ska kolla upp ditt blodvärde, vilket inte stämde riktigt för IVF sa ju inte så direkt utan att jag mer av eget intresse ville kolla mitt Hb, men, men fick ivarjefall en tid rätt snart, så nästa onsdag ska jag till VC å ta ett Hb samt lämna urinprov.

Ärlig som jag är tyckte jag att jag var tvungen att ringa IVF å berätta hur det hela blev sagt hos VC, att VC tror att IVF skickat mig till dem för att ta ett Hb, vilket det inte var..men det löste sig. Inga problem sa den gulliga sköterskan, vilken tur.

Idag kom min nya ordination inför den kommande IVF behandlingen i början av 2013, plus en del recept, då vissa mediciner tagit slut sedan sist. Tog mig till apoteket direkt och beställde hem allt, så att det bara är att köra på när det så är dags.
Ska ringa IVF när jag får min nästkommande blödning nu i december, så ska dom planera utifrån det hur vi går vidare och så.

Nää, nu måste jag sova så att jag orkar plugga mera anatomi imorgon.

Kraam B




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar