11 februari 2013

Inget embryo tillbaka..än

Vet inte vart jag ska börja eller hur..omtentan gick sådär..gjorde mitt bästa..men troligen räckte det inte den här gången heller..hade lite andra tankar som for runt och störde hihi

I varje fall när jag går från skrivningen, mot bilen för att vänta på min make som skulle komma och plocka upp mig sätter jag fart på mobilen igen..får inte ha den på under tentaskrivning vilket säger sig själv.
När jag låser upp bilen och sätter mig i för att pusta ut och värma mig lite så ringer mobilen, hemligt nr..skräcken, paniken griper tag i mig och jag blir helt stel, på mindre än en hundradels sekund hinner jag tänka neeeej mina ägg..de har dött!!!!

Så när jag tillslut svarar å hör att i andra ängen är det den gulliga sköterskan från just
IVF-kliniken blir det som en chock..vad vill dom???!

Sköterskan frågar hur skrivningen gått och jag svarar njaa, de blir nog till att göra om vissa områden igen..å va trist säger hon..sedan säger hon: här händer det grejer minnsan ska du veta. Dina ägg ser så otroligt fina ut så vi villa odla dem längre och inte sätta in dem förens på onsdag, vad säger du om det?? Jag blev helt förvånad över vad hon sa och utbriser: så de lever allihopa menar ni?? Ja det gör de och de är jättefina säger sköterskan.

Så fick inget embryo tillbaka idag utan på onsdag em blir det nu återsättning.
Har inte smält det hela än, känns ju hur bra som helst, tjoohooo!!
FAST jag vet det är många steg kvar än.


Kraam fr B


5 kommentarer:

  1. Usch vad du skräms!!!
    Jag har gått och funderat hela dagen hur det gick! Kollat in på bloggen flera gånger för att se om du skrivit hur det gått.
    Så kul att dom såg så bra ut och att dom vill odla vidare på äggen.
    Håller tummarna för guldägget!!

    SvaraRadera
  2. Nu är det verkligen dags för er att få rosor som alltid kommer blomma

    Hoppas att insättningen idag gick bra!

    SvaraRadera
  3. Spännande!! Hur gick det igår och hur mår du idag? Vilken underbar första ruvardag; alla hjärtans dag :)

    /Cohen www.ettlivblirtill.wordpress.com

    SvaraRadera