3 februari 2013

Vecka 6: Besök hos...

I morgon måndag är det ett besök hos IVF-kliniken, och VUL(vaginalt ultraljud)som
står först på schemat. Hoppas att det ser riktigt bra ut!
Å att Guldägget finns där inne denna gången =)


Har nu hållit på med Menopur injektioner i 9 dagar. Precis efter jag tagit sprutan får jag ont, det sticker, svider och spänner i området där jag tagit injektionen. Spelar ingen roll att jag förin läkemdelet sakta, sakta. Brukar massera lite lätt och stryka med handen, blir ytterst lite bättre men bara för stunden. Smärtan håller i sig ca 20-30 min, var likadant förra behandlingen med Menopur.
Har någon annan av er IVF:are som använder Menopur kännt något sådant??

Kram från en förhoppningsfull B






2 kommentarer:

  1. För mig sved Menopuret men inte Puregonet! Lycka till med ivf!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har provat Gonal-f, Puregon och Menopur. Men menopur sved nog mest och det beror kanske mest på att det är lite längre nålar till menopur eftersom det är "riktiga" sprutor och inte "pennor". Ibland när man stack sig och injicerade sved det som om det brann under huden. Usch. Hoppas det gick bra på VUL:et.
    Jag slutförde vår IVF resa i måndags i Danmark. Nu "ruvar" jag. Sista chansen och hoppet för min del

    SvaraRadera