27 februari 2013

Tungt i hjärtat

Idag har det inte varit någon bra dag här..vaknade sjöblöt tidigt i morse när klockan ringde..feber i kroppen och grav.testet som jag gjorde så snart jag kommit upp på benen visade negativt...tungt och tomt känns det. Misstänkte redan det resultatet då jag i måndags började små blöda =(

Jag tänker inte ge upp hoppet än, det måste eller ska gå att lösa detta!!!
Jag tänker inte bryta ihop..det blir inte bättre av det..ser redan fram emot nästa försök.
Har ju ett fint embryo som är ner fryst, hos IVF. Även om jag själv hade velat gå igenom en ny stimullering för att öka på chanserna..men så fungerar det inte sa den gulliga sköterskan hos IVF-kliniken som jag pratade med under fm. Vi ska först ta det som finns i frysen och hoppas på att det ger ett bra resultat.

Så när jag får min nästa blödning, ska jag från mensdag 10 börja med ägglossningsstickor och ringa IVF när jag fått utslag på stickan, och ca en vecka därefter blir det återsättning. Sköterskan sa att det kanske är det som jag behöver, det blir ju mera naturligt och i min egen cykel när man gör så. Det kanske är det som behövs för att det ska fästa och bära hela vägen fram...hoppas, hoppas, hoppas!!!

Det känns också tungt just nu är att veta att nu har vi bara en "gratis" chans kvar (Landstingsbetald), sedan är det dags att börja betala med egna slantar.
Det är ju inte så billigt med dessa behandlingar om vi säger så..men nu ska vi inte tänka på det utan HOPPAS på det bästa =)


Kraam fr B

3 kommentarer:

  1. Fy va tråkigt!! Jag har följt din blogg den här ivf en ivrigt väntat på inlägg! Blir så glad när ja läser att du har hoppet kvar! Det är bra gjort! Tänk på det och sporra dig me det! Kram kram

    SvaraRadera
  2. Nej så tråkigt! Håller tummar och tår för er <3

    Styrke Kramar S

    SvaraRadera
  3. Nej vännen vad tråkigt, men du är så oerhört stark som orkar resa dig upp och fortsätta kämpa......

    Jag hoppas verkligen att detta med din "naturliga cykel" är det som kommer att funka för dig/er.

    Massor av kramar

    SvaraRadera