15 februari 2013

Vad tänker komma här näst tro?!

I onsdags em fick jag så tillbaka ett fint litet embryo, så nu är det på plats. Allt gick bra, bara lite ont i magen på kvällen. Hörde inget uttal om något guldägg denna gången, bara att det såg enormt bra & lovande ut =)

Usch och fyy för hormoner som ska tas via slidan efter ägguthämtning, har åter igen fått en svampinfektion..samma visa som förra gången. Men fick nytt recept på andra progesteron vagiatoret i onsdags och de verkar fungera bättre. Visst, det är fortfarande irriterat och kliar till å från, men smörjer med fotsvampssalva som IVF tillåtit att jag får använda. Vill ju inte använda vad som helst är ju rädd om mitt lilla,lilla pyre att det ska må så bra det bara kan och stanna där så länge det är möjligt.

Men som om det inte skulle räcka med svampen så toppar jag nu allt med en UVI också..snyft!!
Ringde VC (vårdcentralen) i morse och de ringde upp under fm, fick prata med en sköterska som lovade att hon skulle fixa så att jag skulle få recept att hämta under em. När jag hämtat medicinen ringde jag IVF och kollade med dem att jag skulle kunna ta medicin som jag fått, å det var helt okej från läkarnas sida att ta Furadantint.
Så då är det väl bara till att börja stoppa i sig lite extra piller nu då och hoppas att de hjälper.

Under v.9 ska jag ta grav.testet, känns som det är ganska snart å kommer gå fort tills dess.
Har så otoligt mycket att göra med studierna, så jag har inte tid att tänka på något annat.
Ibland kan jag komma på mig själv..men just ja, jag har ett litet befruktat embryo i livmodern..blir som en aha-upplevelse samt allt jag/vi gått igenom den senaste tiden. Känns ändå inte speciellt påfrästande just nu.

Fick brev ifrån IVF-kliniken idag att ett embryo hade blivigt infryst igår på alla hjärtans dag =)
Å att det får ligga där i högst 5 år om vi går med på det, jag och maken. Vi ska nämligen skriva under ett papper som ska skickas tillbaka till kliniken ang. detta.
Klart vi går med på det liksom! Vore väl himla dumt av oss annars, kan jag tycka.

Nu ska jag återgå till pluggandet, mycket sådant nu!

Trevlig Helg & Va rädda om er!

Kraam fr B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar