2 oktober 2013

Fortsätter spraya

Var och tog blodprov på IVF-kliniken i måndags morse och fick i eftermiddags svar på hur det såg ut.
Det var för högt resultat, vilket gjorde att jag fick en ny ordination. Ska nu spraya med Synarela 3ggr/dag, 6 doser om dagen. Alltså på morgonen, vid lunch och på kvällen när jag lägger mig fram tills på måndag 7 okt. då jag ska till kliniken och ta ett nytt blodprov. Hoppas på ett bra resultat!
Jag frågade varför det kunde bli så här, men fick inget bra svar på den frågan, kan bli så ibland..så jag spekulerar här på egen hand.

Kan det vara så att kroppen säger ifrån, att nu räcker det, den orkar inte mera..alltså tiden är ute, det här kommer inte gå?!
Vilket jag nu känner att jag måste ta och ringa kliniken om imorgon, annars kommer jag grubbla ihjäl mig av oro och det är ju inte så bra att ödsla energi på om man verkligen inte behöver. Det måste ju för tusan finnas någon förklaring till varför..antagligen så kommer dessa frågor upp till ytan extra starkt nu, då jag ser allt lite mer kritiskt och med sjuksköterskestudentglasögon på, om ni förstår hur jag menar. Tänkandet har verkligen blivit lite annorlunda sedan jag började plugga, frågan varför finns alltid med :)

Så nu förskjuts äggplocket framåt, känns trist, jag som börjat räkna ner..jaja den som väntar på något..

Kraam fr B

1 kommentar:

  1. Jag tror att det där är väldigt individuellt. Långt ifrån alla lyckas bli nedreglerade på två veckor, och en del behöver alltså 3-4 veckor innan kroppen hittat till klimakteriestadium. Tror inte att det är något som är minsta lilla fel, utan kroppen är bara långsammare på att slå ut sina egna hormonnivåer. Men gör som du tänkt och ring kliniken- det är ju bättre att inte oroa sig!
    Det blir nog bra till slut detta ;)
    Kram!

    SvaraRadera