23 oktober 2013

Inte den här veckan heller

I måndags var jag å maken till IVF-kliniken och de gjorde ett vlj (vaginalt ultraljud) och tog blodprov på mig. Ultraljudet visade att det var 6 äggblåsor på gång, 3 på varje äggstock. Men de va små, lite sena i starten och kroppen min var inte riktigt vaken än för äggplock. Läkaren förklarade det som om att någon pressade min hormonstimulering, d.v.s kroppen vill själv producera hormonerna som är naturligt, men med Synarela så vill jag som person själv ta över produktionen, men det var inte kroppen med på direkt. Sen i starten liksom. Å när jag minskade på sprayningarna så vill man att kroppen ska komma igång igen med sin egna produktion, men nu vill inte kroppen det..den har typ gått på semester. Därför östrogenet hoppar upp och ner, det händer tydligen ibland utan att det betyder det värsta tänkbara. Vilket jag tror, nu är det kört och så vidare..men det är bara å kämpa och hoppas att kroppen kommer börja jobba snart.

Under måndag em. ringde kliniken och berättade att blodprovet visade att östrogenhalten fortfarande var för lågt och att jag därmed skulle sluta spraya med Synarela helt och bara fortsätta med Menopur. Sedan skulle jag komma till kliniken igen på torsdag 24 okt. för nytt vlj och blodprov. Så det blir inget äggplock denna vecka heller :(

Ber nu till de högre makterna att det ser bra ut imorgon när jag ska till kliniken. Utdragen process den här gången.

Natti natti!

Kraam fr B

1 kommentar:

  1. Va tråkigt att höra att kroppen inte riktigt är med på noterna! Men jag hoppas det reder sig, och att äggblåsorna tar fart! Förstår att det är jobbigt när det blir så utdraget...
    Kram och lycka till

    SvaraRadera