12 oktober 2013

Sprutor nästa...

Ringde IVF-kliniken och hörde efter om det var som jag trodde, fick den dagen till svar att det kunde ev. vara en cysta som bildats på någon av äggstockarna, men det inte var något som jag skulle oroa mig för..hmm..var ju lättare sagt än gjort då vi precis på sjuksköterskeutbildningen läser om gynekologi och alla dess sjukdomar som vi tjejer/kvinnor kan få. Behandling med Synarela kan tydligen göra det lättare att man får cystor, vätskefyllda blåsor. Cystor kan i värsta fall utvecklas till cancer, så därav min oro.

Så det blev fler frågetecken men de rättades ut och efteråt kändes det okej igen. Så fortsatte som jag fått order om att göra, spraya 6 doser om dagen och ta nytt blodprov den 7/10. Den här gången såg det bättre ut, alltså i måndags denna vecka. Så lördag kväll är det dags att börja med Menopur sprutorna igen och gå ner till 3 doser med Synarela. Å på torsdag 17 oktober är det dags för ytterligare ett blodprov. Äggplock är planerat till V.43 nu..håller tummarna att det blir så!

Trevlig Helg!

Kraam fr B



2 kommentarer: