17 december 2014

Läkarsamtal

Efter ca 35 minuters väntan så var det tillslut våran tur att träffa Dr Samir och få möjlighet att ställa mina frågor för att kunna känna mig helt färdig med IVF-resan och gå vidare.
Nu är frågorna ställda och jag känner mig nöjd och färdig som IVF patient.

En av min fråga var om jag kan få gå hos IVF kliniken i Falun och ta blodprover samt göra ultraljuds undersökningar inför kommande äggdonation. Samir sa att det är deras skyldighet att ta hand om sina patienter som de remitterar vidare för äggdonation i Uppsala, samt att de brukar samarbeta med Uppsala. Det är bara det att själva Reproduktionscentrum lägger upp en behandlingsplan för mig då de är där jag går för att få hjälp. Samir sa också att donatorn kunde också få gå hos dem och att de också skriver ut recept på läkemedel ifall det skulle behövas. Så det känns skönt att få gå hos någon man känner igen och inte behöva åka ner till Uppsala varje gång en undersökning ska göras.

Samir blev förvånad men glad för våran skull när vi kommit igång så bra med äggdonationskampen, hon önskade oss stort lycka till och önskade att det inte skulle ta allt för lång tid. Hon sa också att hon med spänning såg fram emot mitt nästa besök på kliniken, då hon kan få hjälp till inför donationen =)

Maria, barnmorskan på IVF sa åter igen idag att jag bara kan höra av mig till henne när jag vill komma på nästa ljusbehandling i  typ januari. Jag tycker behandlingen hjälper mig mycket, mörkret känns inte lika jobbigt och jag drömmer och sover mycket bättre efter jag fått en behandling.

Nu tar jag en naturlig paus här ifrån bloggen, men återkommer så snart det händer något nytt på äggdonationsfronten. Kikar istället in till er andra bloggvänner med jämna mellanrum och håller mina tummar för er!

Slutligen vill jag önska er alla En God Jul & Gott Nytt År!!!

Kram fr B

P.S Tänk inte för mycket på det ni inte har, utan gläds åt
det ni har istället & var rädda om varandra D.S





3 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du kommer få ett välbehövligt jullov och att du har tid och möjlighet att bara få vara.

    Ta hand om dig underbara vän och GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!

    SvaraRadera
  2. Tusen Tack goa Ugglan!!
    Dessvärre får jag inget jullov eller ledighet, ska plugga statistik och klura på ett PM inför C-uppsatsen som ska skrivas i vår. Ingen rast ingen ro!! =(
    Men som tur är är vi två studiekompisar som hjälps åt..det underlättar må jag säga :)
    På Julafton då kommer jag bara vara med mina nära och kära och passa på och njuta.

    Kraam fr B

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det har ju sina nackdelar med pluggandet men unna dig en eller tre lediga dagar

      Radera