14 oktober 2012

Ett steg närmare

Nu är vi ett steg närmare äggplock. Blodprovet som togs den 8 oktober visade ett gott resultat och då bestämdes det att jag skulle börja med Menopur injektionerna samt dra ner på Synarelen. Så från och med igår lördag tar jag nu 450 enheter Menopur och sprayar 2 gånger per dag med Synarelen.

Känner inte så stor skillnad än mer än att jag just nu i skrivadets stund mår illa..kan vara en biverkning av Menopur..men också något annat tillfälligt bara.

Vad händer annars då..jo på torsdag 18 okt. är det dags för ett nytt blodprov.

På Menopur förpackningen står det att man ska göra en snabb rörelse när man ska ta själva injektionen..vilket jag har svårt att göra. Jag vill ta det försiktigt och det märkte jag igår att det fungerade inte så bra, då nålen inte ville tränga in i huden så lätt som tidigare när jag givit mej de andra injeltionerna tidigare, i den förra behandlingen. Så ska väl försöka göra en snabb rörelse ikväll då..hmm..få se hur det går.

Åter kommer snart med ny info om våran IVF behandling och stundande äggplock.

Ha de gott!!

Kraaam / B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar