18 oktober 2012

Smärta

Imorse var det så åter dags för mig att bege mig till vår orts vårdcentral för att ytterliga få ett blodprov taget som sedan skulle in till IVF-kliniken för analys.

Hann få svar ifrån IVF under sena eftermiddagen, blodprovet såg bra ut, skulle fortsätta med samma styrkor på alla tre medicinerna. Å så bokades jag in för ett nytt blodprov och vaginaltultraljud till nu på måndag 22/10 kl:8:00..gäsp..tidigt hihi :)
Sedan skulle vi planer fortsättningen utifrån resultatet som visar sig då..hoppas, hoppas att det blir äggplock under veckan.

Skulle vara skönt faktiskt..tycker det är utdraget nu. Fast jag är lite lätt oroad över att det ska sammanträffa med min första stora skriftliga tenta på sjuksköterske utbildningen, de vore fasiken katastrof mitt i allt liksom..tentan har vi den 1 nov. och jag vill ha den gjort inte behöva vänta tills i december för att gå på omtenta dagen å skriva..vill ju ha den möjligheten kvar i fall jag kör helt fast å blandar ihop allt..vilket är lätt.

Jag får en ihållande smärta i magen när jag tar mina injektioner, den sitter i
ca 20-25 min. och så blir det en uppsvullen bulle stor som en en-krona på magen som syns dagen där på också..tydligen inget farligt sa IVF sköterskan jag pratade med.

Måste bara berätta vilken underbar personal det är som jobbar på IVF-kliniken här i Dalarna. De är så gulliga, mjuka i sättet, personliga och oerhört duktiga.
Jag eller vi känner oss alltid välkommna och jag känner mig inte till besvär när jag ringer till dem med mina frågor eller funderingar..de ringer alltid upp å är trevliga och svarar på alla frågor. Helt enkelt IVF i Falun är jättebra!!!

Nu ska jag natta så att jag orkar plugga inför tentan imorrn.

Trevlig Helg & Stor Kram till er alla!

4 kommentarer:

  1. Spännande tider. Visst är de underbara i Falun, nu behövde vi inte träffa dem så ofta då vi hade turen att lyckas på första försöket men då jag blev väldigt sjuk i början av graviditeten så ringde de ett par gånger bara för att se hur allt var. Vi har bara positiva saker att säga om den. Vi reste från Stockholm till Falun för våra besök och blir det aktuellt igen så skulle vi absolut använda oss av dem igen (inte bara för att vi har embryon i frysen där utan för det fantastiska bemötandet).
    Angående det där med sprutorna, har du kollat om du kan ta dem i låret också, då får ju magen vila lite. Jag tog fragmin (blodförtunnande) i början av graviditeten och de kunde jag ta i låret i alla fall.

    Stort lycka till med allt, jag håller tummar och tår för att det ska lyckas denna gång!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vad gott att ni har bra personal runt er :) Lycka till med allt!

    SvaraRadera
  3. Vi går också i Falun men tycker det varit så där.... Ingen inbokat UL innan äggplock och dålig info. Men visst ska man ha ett UL under sprutbehandlingen?

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt att höra att ni fått dålig info o.s.v
    Ja nog tror jag att de minst ska göra ett UL innan äggplock oavsett om det är under en sprutbehandling eller inte.
    Jag trodde alla fick göra UL..hmm..va konstigt..har ni inte ifråga satt det då?

    Hoppas att det löser sig!
    Kram B

    SvaraRadera