29 oktober 2012

Lycka!!!

Telefonen ringde inte på hela dagen..så himla nervöst var det innan jag kunde slappna av att det gått bra med det lilla embryot och att det skulle få komma in i sin naturliga värld under em, så det blev allt en tur till IVF kliniken idag som ni förstår.

Är oerhört glad och lättad att denna behandling gått så bra, eller snarare långt den här gången. Har redan get det lilla embryot en uppmaning att jag inte vill ses förens tidigast om ca 9 månader.


Nu är det bara att låta naturen ha sin gång och fortsätta tro, hoppas och be att det löper hela linan ut.

Tycker att det gjorde lite, lite ont under insättningen, men var antagligen för att jag spännde mig tror jag..hur som helst nu är det på plats =)

Ska verkligen försöka att leva på som normalt och inte räkna dagarna fram till grav.test som blir den 13 november. Tror liksom att det är det bästa, dessutom kommer tiden antagligen att gå rätt fort då jag har fullt upp med studierna.

Efter ca 2 dygn fäster embryot i livmodern och det kan kännas lite som att det hugger, man kan ev. också få en liten blödning i samband med att det fäster sig, inget farligt den infon fick jag av den gulliga sjuksköterskan som jag skrev om i förra inlägget.

Tycker redan att det hugger i magen..det håller nog på å "klonar" sig fast..vilket det gör heeelt rätt i..gillas skarpt ;)

Nu ska jag natta så jag orkar plugga inför den kommande tentan på torsdag.

Hör snart av mig igen om hur det går!

Kraaam fr B







4 kommentarer:

  1. Vad spännande, jag hade också insättning igår! Då har vi ju testdag samma dag! Spännande! Hoppas på fina pluss!!! :)

    SvaraRadera
  2. Såå spännande. Hoppas att det stannar där inne och blir en fin liten bebis. Håller tummarna!!

    SvaraRadera
  3. Åh så roligt och spännande. Håller tummar och tår att det ska gå vägen. Kram

    SvaraRadera
  4. Va spännande, du har mina tummar! Stort Lycka till! Kram

    SvaraRadera