22 oktober 2012

VUL avklarat

Natten som var, sön. - mån. tog det lång tid för mig att somna, kunde inte låta bli att tänka på det kommande VUL och dess resultat. Så imorse var jag trött innan det så var dags att ta sig till IVF kliniken och ta en titt med VUL hur det stod till med äggstockarna, och om det fanns några äggblåsor.

Först så blev det blodprovstagning och sedan VUL (Vaginalt Ultaljud) och det visade sig att det i nuläget är 3 äggblåsor på den vänstra äggstocken och en stor på den högra..så hela 4 stycken har det blivigt..jag har dubblat mina chanser med denna hormonbehandling. Men hade dock trott eller snarare hoppas på några flera..men men bätte odds denna gång i varje fall bara hoppas att dessa äggblåsor är fyllda med ett ägg var och att de mognar som förväntat till på fredag då det är dags för äggplock.

Det är ju bara det att det är så många flera steg som ska klaffa innan allt är i hamn..ja jag vet det är lika för alla oss som går igenom IVF behandlingar...

Fick ny ordination när kliniken ringde senare under dagen, ska fortsätta ta injektioner med Menopur ikväll och imorrn kväll samt fortsätta spraya med nässprayen fram till onsdag morgon. Kl. 20:00 på onsdag kväll är det så dags för den sista sprutan för den här gången, mognadssprutan eller pennan ska då tas.
Jag fortsätter med hormontabletterna ända fram tills det ev. grav.testet.

Den här gången känner jag inget alls inför äggplocker..har ju gjort det tidigare å jag vet att det kommer att gå kanon bra.


Ny rapport kommer inom kort!!!

Snäll, håll era tummar å tår för att det är vår tur nu att bli lyckliga!!!

Varma Kramar från B



5 kommentarer:

  1. Håller alla tummar och tår som det bara går. Nu hoppas jag verkligen att det är eran tur.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Härligt med bättre resultat, jag håller tummarna för att allt går bra på fredag och att du får några fina cystoblast. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Håller verkligen tummarna nu. Tror nästan att vi kommer samtidigt denna gången. Jag ska på VUL på fredag och sedan ägginsättning antagligen nästa fredag/lördag. Det vill säga om allt ser bra ut på fredag och ägget överlever tiningen men annars så :)

    SvaraRadera
  4. Hej, så kul att du gillar min ivf-blogg! Du får gärna länka till mig så gör jag det till dig! Lycka till nu!

    kram Ninna

    SvaraRadera
  5. Åå Tack för era goa å värmande ord..blir så rörd!!!
    Stort Lycka Till, till er andra också <3

    Kram B

    SvaraRadera