27 oktober 2012

Tror Hoppas & Ber

Igår fredag var jag och maken till IVF i Falun där jag genom gick vårt andra äggplock på mindere än 10 månader. Efter lite bökande så fick läkaren ut fyra äggblåsor, vilket senare visade sig ge två fina ägg.
Kände ingen direkt smärta under ingreppet trots bökandet, fick så mycket beröm av både den gulliga sköterskan å läkaren att jag var/är så tålig. Alltså har jag en hög smärtgräns..de är ju alltid bra. Känner mig allt lite stolt!!

Vi kom hem strax efter luch ca 12:10, då började jag få ganska så ont i magen, gjorde ont att röra sig och göra toalettbesök var inte kul...
Tog två panodil som jag fått med ifrån kliniken, men de hjälpte inte speciellt länge så tog fram värmedynan å låg mest i sängen/soffan resten av dagen.

Natten segade sig fram, dåligt med sömn pga. oroandet över att äggen & makens simmare skulle sköta sig..befrukta äggen. Labbpersonalen ringde upp kl.8:45, jag svarade med en nervös röst och i andra änden hörde jag..Hej! Jag heter...och ringer ifrån IVF, labbet..ni har fått ETT befruktat ägg och är välkommna till kliniken på Måndag em kl.14:40 för återsättning.

Nu efteråt kan jag inte låta bli att känna sorg, besvikenhet..även om det BARA behövs ett ägg för att det ska bli något..men vi är ju i samma utgångsläge som förra gången..tänk om det inte delar sig den här gången heller...

Igår innan vi gick hem ifrån kliniken så fick vi samtala med den otroligt gulliga sjuksköterskan som vi hade med oss under dagens behandling..hon satte sig ner med oss i ett samtalsrum för ett par minutrar och tog sig tid (fast det va fullt med andra par där också för äggplock å hon hade säkert mycket att göra) så vi fick tid på oss att fråga de frågor som redan hade börjat ploppa upp. Hon sa till mig att jag kunde få hennes mobilnummer så att jag kunder ringa henne under helgen, för att få prata, eller bara ställa en fråga för att gå igenom en sådan här behadling skapar mycket väntan, oro å frågor..jag blev väldigt glad å mycket förvånad över hennes fina gest då jag fick hennes privata mobilnr. Sådana människor har verkligen hamnat på rätt ställe,
de är inte vem som helst som ger ut sina privata nummer till patienterna.

Jag har flera funderingar, frågor..men drar mig ändå för att ringa till henne..det är ju helg..vill ju inte störa..även om jag vet att jag får.
Få se hur jag gör.

Nu tror, hoppas och ber jag till högre makter att de hjälper oss att detta går vägen.

Vi hörs snart igen, hoppas jag!

Kraam från B

3 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles rörd av ditt inlägg. Glad för de fina människorna du har runt om dig, som stödjer dig och månar om dig. Nu hoppas vi att allt går bra på måndag och att det är ett guldägg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir för er skull. Hoppas verkligen att detta ägg kommer att dela sig som det ska och att detta blir början på en underbar resa för er, som ska ge underbart resultat om 9 månader.

    Massor av kramar och på måndag ska jag tänka extra mycket på er.

    SvaraRadera
  3. Men åh så spännande! Mina tankar finns hos er!

    Kram!!
    Nika

    SvaraRadera