23 april 2015

Kissnödig

Å jisses vad jag varit kissnödig idag trots att jag inte druckit mer än vanligt och i morse hade jag livliga drömmar som om jag varit på ljusbehandling...kanske, kanske inte..har haft dessa symtom tidigare efter isättningar som gjorts. Så det kanske bara är ett sätt för kroppen att reagera på något.
I morgon är det fredag och jag slutar vid lunch, min handledare på VFU:n tycker att jag får gå hem då å plugga istället för att sitta och titta när hon dokumenterar..jag säger inte nej till det direkt =)
Skönt att komma hem, sen att plugga är väl sådär..men har två omtentor som jag måste fixa innan den 5/6 när vi har examen..så det är bara att ligga i å kämpa ända in till mål. Blir jag inte klar försöker jag övertala mig själv att jag ändå kommer bli en bra sjuksköterska..det svider lite att ha resttentor..men å andra sidan har det varit tre tuffa år och dessutom kämpat med IVF å nu äggdonation under dessa år har inte varit lätt. Mycket hormoner som stört, samt misslyckade IVF:er..måendet har inte varit på topp långt ifrån. Ständigt trött och besviken.
Jag tror att ni är många som känner igen er oavsett om ni pluggar, jobbar eller är arbetslösa..det är otroligt mentalt påfrestande att vara i/under behandling.

Nu blir det djup dykning ner i sängen och sova, så gott det går mellan natt svettvallningarna.
Det konstiga är att på dagtid då fryser jag till och från..aldrig är det bra ;-)

Vi hörs!

Kraam fr B

2 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår härborta :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade oxå omtentor några gånger under ssk utbildningen men fick ändå examen så det kommer du klara galant! Jag hoppas att kisseriet är ett tecken på något gott! Håller tummarna för er! Ha en go helg! Kram

    SvaraRadera