13 april 2015

Låt veckan gå fort

På fredag blir det äggplock för min donator =) Spännande!!
Så på torsdag åker vi till Uppsala och ta en hotellövernattning, för på fredag morgon mellan
kl.8:00 -9:00 är det dags för maken att leverera sin del *fniss* ;-)

Chefsöverläkaren på reproduktionscentrum bedömde min livmoder som okej, de skulle inte göra något nytt VUL..men då stod jag på mig och frågade om de inte kunde göra en undersökning för att jag känner mig lite orolig. Då sa BM det ska vi väl kunna göra, hon förstod att jag kände mig oroad så på fredag kl.9:00 fick jag en tid. Det känns bra, att det blir undersökt.

Håller mina tummar för att allt går bra för min donator under äggplocket och att de får ut riktigt fina guldägg!!

Nästa vecka på måndag eller onsdag blir det återföring sa BM som ringde mig idag, det får jag/vi reda på efter lunch på fredag. Då vet de hur många ägg de fick ut och hur många som befruktat sig.
Guud va det här är spännande..men känns lite konstigt att tänka att de ska plocka ut någon annan kvinnas ägg, som sedan ska befruktas med min makes spermier och efter det föras in i mig..tänk vad utvecklingen gått framåt..för ca 25 år sedan gjorde man inte sådant här i Sverige!!!
Helt otroligt att det ens går att hjälpa naturen på vägen, när ens egen kropp inte fungerar fullt ut.
Jag är helt fascinerad och mållös!! Wow!!!

Vi hörs snart igen!

Kraam fr B

3 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt!!! Jag håller tummar och tår att allt kommer att gå jättebra. :)

    Får man träffa donatorn om man vill?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Gud så skoj att det börjar närma sig.....

    Visst är det otroligt hur utveckling och forskning ger nya möjligheter...

    Stort Lycka Till!!!

    En liten förvarning ang makens uppdrag, iallafall min make var görnervös, hur skulle det gå skulle tillräckligt hamna i röret och skulle det vara bra kvalité och skulle de höra av sig och skulle han få komma tillbaka och göra om det.... Han var inte kaxig..... Tur att hans bidrag inte innebar så många moment...

    SvaraRadera
  3. Libra: Nej, man får inte träffa sin donator i vanliga fall, men vårt fall är lite speciellt. Jag träffade (donatorn) tjejen när jag hade praktik genom min utbildning, hon erbjöd sig att bli vår egen donator..helt otroligt vilken människa!!!
    Så därför vet ju vi vilka vi är, Uppsala förordade korsdonation att vår donator skulle hjälpa oss fram i kön och att hennes ägg skulle gå till en annan väntande kvinna. Men så blev det inte, för att jag & donatorn stred för att hon skulle bli just vår donator. Å på den vägen är det =)
    Alla äggdonationsfall är olika, liksom IVF resor.
    Mitt tips, stå upp och våga strida för ert bäst!!

    Kram B

    SvaraRadera