11 april 2015

VUL gjort

Var på VUL igår fredag, livmodern ser bra ut 8 mm tjock och jag är i stort sett redo för ett litet "Guldägg" =)
Gynekologerna såg dock något som rörde sig där det inte ska vara nått som rör sig..det känns oroväckande. Ev. är det lite vätska bakom livmodern eller så är det en liten koagel som inte kom ut med mensen..fick ingen ny tid för uppföljning. När Uppsala ringde ca 15 min efter undersökningen så sa de inget alls om det här. Så jag frågade BM som jag pratade med, hon sa att det tar vi ställning till på måndag och ev. så får jag komma ner till dem och göra ultraljud till veckan. Annars tänker jag faktiskt kosta på mig en gyn undersökning hos IVF, det kostar dock en rejäl slant, men det är de värt tycker jag. Vill inte gå och oroa mig!

Fortsätter dock men Progynon tre tabletter/dygn fram tills Uppsala säger något annat.

I mitten, slutet av nästa vecka kan det vara dags att bli ruvare igen, så spännande! =)


Kraam B

2 kommentarer:

  1. Det är bättre att kolla upp en gång extra så man slipper oroa sig i onödan. Håller tummarna hårt för att du får bli ruvare snart!!! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så spännande och får du inget svar på vad det är på måndag så gå till botten med det så du slipper oroa dig.


    Stort LYCKA TILL!!!

    KRAM

    SvaraRadera