23 april 2015

Ruvardag 2

Tyckte under eftermiddagen att jag hade lite dragningar eller små kramper i livmodern..hoppas naturligtvis på att det är det lilla, lilla livet som håller på och fäster sig i min livmoder =)
Har för mig att IVF sa att det kunde kännas så när de fäster sig.

Annars inget nytt..min mage verkar inte gilla tabletterna Progynon, är super duper gasig mest hela tiden..urrk!!! Eller så är det IBS:en som spökar :-/ Vilket som, så är det drygt, ogillas!!

Å för att inte tala om Lutinus behandlingen..stinker som en hel fiskaffär mellan benen stundvis det är som en öppen kran, rinner på bra det där vita kletet..blää..men som jag skrivit tidigare ALLT  DET HÄR ÄR VÄRT SITT PRIS!! Så är det =)
Måste ju bara få spy ur sig lite stundvis..inte är det någon dans på rosor att vara i behandling av ofrivillig barnlöshet..nej det ska gudarna veta, mycket svett, blod och tårar finns med i bilden.
Mer än vad jag först trodde faktiskt, men nu vet jag bättre ang. detta.

Nog om eländet, fortsätter be och hoppas här, och framför allt inte tänka för mycket..fast ni vet ju hur lätt det är?!

Kram B





3 kommentarer:

  1. Vi hade en superrolig lista med precis vad som händer dag efter dag... men nu hittade jag inte den... men hittade en annan:

    Dag 1 Embryot fortsätter att växa och utvecklas, förvandlas från ett 6-8 celligt embryo till en morula
    Dag 2 Morulans celler fortsätter att dela sig och utvecklas till en blastocyst
    Dag 3 Blastocysten börjar ”kläckas” ur sitt skal
    Dag 4 Blastocysten fortsätter att ”kläckas” och börjar fästa sig vid i livmodern
    Dag 5 Blastocysten fäster djupare i livmodern och påbörjar implantationen
    Dag 6 Implantationen fortsätter
    Dag 7 Implantationen är klar, celler som så småningom ska bli moderkakan och fostret har börjat utvecklas
    Dag 8 hCG börjar utsöndras i blodomloppet
    Dag 9 Fostret utveckling fortsätter och hCG fortsätter att utsöndras
    Dag 10 Fostret utveckling fortsätter och hCG fortsätter att utsöndras
    Dag 11 Nivån på hCG är nu tillräckligt hög för att upptäcka en graviditet

    SvaraRadera
  2. Alltså den dagen jag slutade med Lutinus.... den var underbar.... att slippa allt detta du beskriver.... Vi får gnälla massor, det spelar ingen roll om det är IVF och vi borde vara "glada" vi är oxå människor...

    SvaraRadera
  3. Min mage gillade inte alls progynon. Blev jättedålig. Så det kan nog bero på det. Hoppas det är något litet som fäster. :)
    Kram

    SvaraRadera