23 februari 2016

Ett monster

Jisses vad det kokar inombords, jag är som ett monster..super duper irriterad! Fräser åt allt och typ alla i min omgivning..speciellt min make. Kan inte hejda mig heller det bara kommer, kokar verkligen över. Kan inte hantera det längre..tidigare kunde jag varna maken när jag kände mig irriterad..det går inte nu..ogillar detta!! Det är faan drygt och må så här! Så här har jag aldrig mått tidigare av alla hormoner som jag tagit genom åren. Har snart sprayat med Synarela i en månad, usch! Måtte vår donator snart få sin blödning så jag får börja med Progynon.

Var igår till IVF i Falun och fick en ljusbehandling. Har jag förklarat hur det går till för er tro?!
Jag ligger ner i en säng och så får jag som en rund stor kåpa över ansiktet som jag sedan själv kan bestämma vilken färgskiftning som jag vill titta in i. Färgen reglerar jag med en rund handkontroll, som en boll som ligger längs med kroppen i sängen, bollen kan jag snurra på. Färgerna skiftar likt  regnbågens färger, från stark till svag. Jag tycker bäst om att titta in i de varmt gula, ljusgula, gulgröna, ljusgröna skiftningarna. Det gör mig lugn. Testade idag att kolla in i det starkt röda, de gjorde så ont i ögonen så tårarna började spruta, pulsen höjdes och jag mådde urk för ett par sekunder. Så jag skyndade och rullade tillbaka till det sköna, lugna ljuset. Men kul att testa och se hur kroppen kan reagera. Biverkningar av ljusbehandlingen brukar vara att man drömmer mera och mycket knasigt och så kommer man lättare ihåg det. Jag bukar för det mesta känna mig piggare efter denna behandling också.

Pratade med BM om Intralipid droppet när jag var på IVF, och Dr Staffan hade sagt att han tycker att jag ska ta droppet en vecka innan återföring av embryot. Så ev. blir det i V.10 då.
Fick inte någon förklaring varför han vill att jag ska ta det just 1 vecka innan, men jag hoppas och tror att han har god fakta och underlag för att ska det blir till det bästa möjliga för oss.

I går måndag kom min legitimation från Socialstyrelsen att jag nu med rättighet får titulera mig som legitimerad Sjuksköterska =)
Jag hoppas att jag få en tillsvidareanställning som jag trivs med, jag väntar otåligt på svar ifrån några som jag varit på intervju hos. I annat fall så har jag semester vikariat på gång, så utan jobb lär jag inte bli!

Kram från Monstret B

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad jobbigt för dig att må pyton med massa bieffekter som svettningar och argt humör. När beräknar ni att din donator får sin blödning eller har hon oregelbunden mens så att det inte går att veta? Jag håller tummarna att det blir snart så du slipper spraya och kan börja med östrogen och får må bättre! Styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den 2:a mars beräknas donatorn få sin blödning, så det är inte många dagar kvar..så det ska bli skönt att få slippa sprayen =)

      Kram B

      Radera
  2. Har följt din blogg sedan du började skriva..vi har så lika historier. Vi befinner oss precis där ni gör nu. Vi har en donator men inte i Sverige. .skulle gärna maila dig privat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejhej!
      Va spännande!
      Du kan mejla mig på lollipopp76@gmail.com

      Kram B

      Radera