9 februari 2016

V.11

Pratade med RPC och det var helt normalt att få en blödning då slemhinnan i livmodern är tunn och skör av Synarelan. Man går liksom in i klimakteriet när man använder nässprayen sa BM.
V.11 blir det ev. äggplock, om allt ser okej ut och så vidare, det är mitten av mars. Så spännande!
Men också nervöst på många sätt och vis. Det kan hända så mycket, så som att vi får få ägg, dålig kvalité, omogna, utebliven befruktning, delar sig inte som de ska..finns hur många faktorer som helst som ska klaffa och som kan gå helt åt skogen. De är oroande =(
Känns väl som vi varit med om det mesta på det planet..mycket otur har det varit. Så rädslan finns ju att det ska fortsätta i den banan..men jag hoppas att det ska gå bättre. Hoppet överger jag inte!

Mitt ena öga är rosa/rött, vet inte om det beror på torra slemhinnor pga. nässprayen eller om det är en infektion. Jag har linser, kan bero på det också. Har i varje fall köpt ögondroppar, två sorter..testat med en sort i nån dag, men ingen bättring. Så idag fick maken gå in och köpa en oljebaserad för torra ögon få se om det kan hjälpa. Har också bokat en tid till min optiker på torsdag. Han borde ju veta vad som hänt. Hoppas det inte är något som måste opereras å så..det tycker jag är läskigt. Är faktiskt lite orolig..man ska vara rädd om sina ögon..å jag har slarvat med att byta månadslinser, haft dem längre än en månad. Fyy på mig, inte bra!!

På fredag blir det ny jobbintervju för ett ev. vikariat..spännande! Men nog är det pulshöjande att gå på intervjuer..det är faktiskt som att sälja in sig.."Här är jag och jag är bäst, välj mig för att.." ja lite så är det faktiskt.

Kram B

1 kommentar:

  1. Önskar er lycka till! Visst är det lättare ibland att tänka på allt som KAN gå fel ( känns igen!). Men ALLT kan ju plötsligt bara klaffa och gå rätt med! :) hoppas hoppas. Tips: skaffa glasögon, ha som alternativ. Bra att du går till optikern! Råkade ut för liknande för två år sen. Ordination: skavt på hornhinnan, glasögon på heltid i ca 6 v sen försvann det. Nu alternerar jag linser (engångs) och ibland glasögon, funkar bra :) Själv ser jag fram emot RUL i slutet av feb. Gravid i v 17 nu ( 16+4) :) Lite nervöst med så klart. På tredje färska ivf försöket ( och ett fryst), så det KAN plötsligt hända! ;) Håller tummarna för er. Kram/ Karin

    SvaraRadera