23 maj 2013

Nu är "Det" på plats

Allt gick fin fint i tisdags em då jag/vi fick vårt fina embryo insatt. Embryot var starkt och låg på max poäng enligt skalan för hur de klarar upptingen. Så då hade läkarna och embrylogerna beslutat sig för att hjälpt det lilla embryot till det yttersta som de kan göra när det ser så bra ut. De liksom ruggade upp den yttersta ytan runt cellen så att det lättare kan få fäste i min livmoder. Det hette hatching om jag minns rätt. Det här lilla ägget var verkligen starkt och fint påtalade läkare flera gånger för mig =)

Fick tablett trombyl av IVF som jag ska ta 1 om dagen fram till grav.test, för att undvika att få små blodproppar som är en följd av en reaktion från kroppens immunförsvar, vilket kan göra att de lilla embryot stöts bort och ut som en blödning.

Så nu är det bara att be till de högre makterna och hålla tummarna att det lilla men starka emryot bestämmer sig för att fäser sig och stanna där inne.

I början av juni är det dags att göra grav.test..och det är ju snart..tiden går så fort.
Jag lever på som vanlig eller nästan vanligt..kan ju inte träna som jag vill det är väl det enda, men det får jag ta igen senare. Nu är det viktigast att emryot får det bästa utgångsläget och inget som stör det lilla i onödan.

Kraam fr B

2 kommentarer:

  1. Åh vad spännande. Jag håller tummarna för att det här är ert guldägg. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. jag hoppas verkligen att det går hela vägen denna gång.............

    Massor av kramar

    SvaraRadera