9 april 2014

Glad

Idag ringde IVF-kliniken upp under förmiddagen och berättade att jag hade ett fint hormonvärde i mitt blodprov som lämnades in i måndags. Tjoohoo!!!
Det känns kanon bra! Var nog välbehövligt med en paus ifrån alla hormoner ett tag. Har skjutit upp äggplocket lite för att jag är ute på praktik och har svårt att vara borta därifrån. Så nu blir det äggplock i vecka 19, det känns bra trots att det blir senare än tänkt. Men det är helt mitt eget val.

Den 23 april ska jag börja med Menopur injektionerna på 450 enheter och dra ner på Synarela, sedan blir det nytt blodprov den 28/4. Så nu händer det grejer!
Å går allt bra och det blir två befruktade embryon, så kommer båda att sättas in samtidigt det har vår behandlande läkare lovat oss =)


Nu blir det gos med kudden, imorgon är det seminarium och föreläsning på Högskolan som gäller.

Ha de gott!

Kraam fr B

2 kommentarer:

  1. Vad bra! Det börjar närma sig! :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att det nu börjar gå er väg, att du har provsavren på eran sida... Jag hoppas att det ska bli ett plus nu som kommer att vara i 8-9 månader och att ni får dubbelupp...

    helt fascinerad av dig att du både fixar denna IVF-resa samtidigt som du pluggar... Kanonbra kämpat vännen!!!!

    SvaraRadera