19 augusti 2016

Fortsatt sjukskriven

I onsdags ringde jag Reproduktionscentrum i Uppsala och rådfrågade ang. uppstart av nytt försök. Visste väl svaret redan innan, men ville ha det bekräftat av någon som är professionell. Sjuksköterskan jag pratade med tyckte att jag skulle vänta och inte stressa in i något när jag inte mår bra. Hon rådde mig att ta de lugnt och inte alls tänka på ett nytt försök just nu utan ladda mina batterier och landa i situationen och stärka mitt mående. Hon sa vidare ni har 6 fina embryon i frysen, de åldras inte så de är lugnt, tänk inte på det. Hör av dig i september-oktober, ge dig själv några månader till och försök att gå ner mer i vikt det vore toppen. Så då får det bli så.

Träffade läkaren på VC idag och fick fortsatt sjukskrivning till slutet av september. Det känns ok, nu ska jag bara fokusera på mig och mitt mående och inte tänka så mycket på framtiden utan mer var här och nu. Ska också börja i terapi, tror det kommer göra mig gott.

Nu ska jag åka och fira min storasyster som fyller 50 år, kan inte riktigt fatta att det är sant..men så är det!

Kram och Tack för era vänliga kommentarer det värmer mitt hjärta!


1 kommentar:

  1. Låter som en vettig plan, ta hand om dig! Skönt att du har dom i frysen ;) kram/ Karin

    SvaraRadera