21 september 2016

Cellprov

Efter måndagens cellprovstagning hos BM på VC så började jag blöda. Först tänkte tja det är väl sånt som kan hända, det kom bara lite..men senare så ökade det och jag började blöda som när jag har mens. Igår tisdags blödde jag något mera, och idag onsdag blöder det mer och det kommer små klumpar. Så oroande!! Har aldrig tidigare varit med om detta efter ett cellprov. Så igår ringde jag akademiska och frågade om det här, men fick bara till svar att det är normalt att blöda lite..LITE..det är ju som om jag har mens. Så blöder det lika mycket imorgon också tänker jag ringa till BM på VC..för jag ska inte ha min mens än, ca 2 veckor dit. Akademiska hänvisade mig dit då de var en BM på VC som tog cellprovet. Visst jag har säkert sköra slemhinnor och livmodertapp och speciellt efter alla hormoner som jag tagit, som även Akademiska sa, men detta bekymrar mig..kan det vara nya polyper eller kanske cystor som spökar?!

Imorgon bitti ska jag till VC och ta blodprov för och kolla hur järnvärdet ligger. Det är säkert bra nu, men jag är fortfarande trött. Vissa dagar tar jag mig knappt ur sängen, helt kraftlös och matt. Kan sova flera timmar, helt sjukt hur kroppen kan reagera på långvarig stress.

Nu ska jag försöka läsa en bok som jag lånat på bibblan, koncentrationen är det nämligen lite si å så med. Å så måste jag dricka lite mera vatten för snart ska jag fast fram tills blodprovet är taget imorgon å då blir man ju extra törstig bara för att man inte får dricka något haha :-)

Kram från B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar