9 juni 2013

4 + 5

Trött och ytterst lite öm i brösten..svävar mellan hopp och nja inte förtvivlan dirket, men än är det bra osäkert. Är i varje fall 4 veckor & 5 dagar sedan lilla pyret sattes in nu. Har ännu inte vågat tagit ut någon glädje, då allt är så skört.

I fredags var jag till IVF-kliniken och tog TSH (sköldkörtelhormon test) de har det på rutin där att när någon blir gravid kollas detta upp för att se efter så att man inte är i ökad risk för missfall. Jag hade ett bra TSH-värde, 1,4. Så ingen större risk för missfall =)

Den 19 juni blir det VUL (vaginaltultraljud) hos IVF-kliniken i Falun för att se hur det gått, om pyret finns kvar och om det ser okej ut, växer som det ska å så. Kanske kommer det kännas mer verkligt efter det, då jag fått sett det lilla livet som finns där inne.

Jag hoppas på att inte bli en av de stackrarna som blir å må illa varje morgon under graviditetens första 3-4 månader..det klarar jag mig utan hahahaa ;)
Varken min mamma eller syster hade den åkomman..hoppas det går i arv..men det gör det antagligen inte.

Nu har jag gått ett helt år på sjuksköterske utbildningen, tiden går fort..vips så är jag klar =)
Funderar starkt på att fortsätta studera fast jag ev. nu kommer bli mamma under nästa år, vill bli klar med studierna och har svårt att lämna min fina klass. Tror också att jag skulle kanske dra mig för att fortsätta plugga på min utbildning senare om jag skulle blir hemma med barn i 1-2 år..segt att komma igång igen kanske. För bekvämt kanske. När bebisen är liten så äter å sover den ju mest, och då utbildningen är på distans så sköter jag ju mycket från datorn hemmifrån. Kan ju bli lite svårare att gå ut på praktik dock..men det löser sig säkert när vi kommit så långt. Nu försöker jag tar en dag i taget.

Kraam fr B





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar